فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

یادداشت/نسل کشی در شهرهای نبل و الزهرا آغاز شد

پنجشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹ ب.ظ

به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ "امین اسدی" کارشناس منطقه غرب آسیا در یادداشتی محاصره نبل و الزهرا را تحلیل کرده است.

متن یادداشت به شرح زیر است:
 
نبل و الزهرا دو شهر مهم شیعه نشین در سوریه‌اند که در 20 کیلومتری شمال غربی شهر حلب و 25 کیلومتری مرز ترکیه واقع شده‌اند. این دو شهر بیش از هفتاد هزار نفر شیعه دوازده امامی دارند که بعد از آغاز نا آرامی های سوریه پذیرای بیش از 12 هزار پناهنده اعم از شیعه و سنی بوده و جمعیت شان نزدیک به صد هزار نفر رسید.

این دو شهر در راه تروریست‌های جبهه النصره اما در شهر شیعه نشین قرار داشته ،‌ شهرهایی که شیعیان آن به حمایت از حکومت بشار، پدرش،‌حزب الله لبنان و ایران عشق می ورزند؛ همین دو شهرت یعنی شیعه و طرفدار بشار بودن کافی بود تا تکفیری ها نُبُل و الزهرا را با 80 هزار نفر جمعیت مورد حمله قرار دهند اما شیعیان این مناطق از قبل از شروع نا آرامی ها زمزمه ی نزدیک شدن تکفیری ها را شنیده بودند و این دوشهر با مقاومت مردمی در مقابل تکفیری ها دیده شد .

تکفیری ها از ورود به شهر های نبل و الزهرا نا امید شده بودند و در نهایت تصمیم به تشکیل حلقه ی محاصره ای دورتا دور این دوشهر گرفتند، البته ناگفته نماند شیعیان این دو شهر تنها از خود دفاع نمی کردند بلکه از آن 12 هزار پناهنده سنی نیز دفاع کردند و در این چند سال در محاصره پذیرای این افراد همچنان هستند .

 
موقعیت شهرهای نبل و الزهرا کار را برای حمله مستقیم برای آزادسازی آن سخت کرده است؛ قرار داشتن استان ملتهبی مانند حمص بر سر راه نیروهای ارتش، نزدیکی این دو شهر به مرز ترکیه و پشتیبانی این کشور از تروریست ها تنها بخشی از موانع ارتش و نیروهای مقاومت برای شکست محاصره نبل و الزهرا است.

 بروز یک فاجعه انسانی در سوریه برای سازمان های بین المللی و برخی کشورهای منطقه بی اهمیت است، مردم شهرهای نبل و الزهرا به صورت مشخص هدف یک نسل کشی آشکار از سوی تروریست های تکفیری قرار گرفته‌اند و حتی برای برگزاری آداب مذهبی خود نیز باید تاوان سنگینی بدهند ، به عنوان مثال  اخیرا در روز عید فطر که برای برگزاری نماز این عید سعید گرد هم آمدند مورد هدف حملات تروریست ها قرار گرفتند که به محض شنیدن صدای تکبیر مردم از مساجد این دو شهر را با دهها موشک و خمپاره مورد حمله قرار دادند.

 نبودن برق ، کمبود آب و نبود حداقل امکانات اولیه از مشکلات این دوشهر هست، اما اهالی آن به گرسنگی و مقاومت عادت کرده اند . نکته ای قابل توجه هست که با وجود درگیری های شدید در این منطقه و نبود امکانات کافی ،امسال حتی محاصره باعث افزایش قیمت ها و تورم در این دو شهر نشده است و مردم این دوشهر از مقاومت خود کوتاه نیامدند و حتی مقاومتشان نیز افزایش یافته است.

مطمئناً  نام نبل و الزهرا تا سال ها در تاریخ مقاومت مردم سوریه باقی خواهد ماند؛ تاریخ قطعا خواهد نوشت که مردم شهری شیعه نشین و در محاصره، گشنگی و تشنگی را تا سر حد مرگ تحمل کردند ولی تسلیم نشدند اما نباید مقاومت این دوشهر فراموش شود و  نیروهای مقاومت و ارتش سوریه نهایت سعی خود را برای شکستن این محاصره ظالمانه داشته باشند و گروه‌‌های مدافع حقوق بشر باید برای حل این مصیبت راهکاری را در پیش بگیرند .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی