فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شهر «الوعر» در حمص سوریه، که در 150 کیلومتری جنوب «الفوعه» و «کفریا» قرار دارد، محل حضور تروریست‌های مرتبط با گروه‌هایی‌ است که این دو شهرک را محاصره کرده‌اند؛ بنابراین اهرم فشار مناسبی برای آزادسازی «الفوعه» و «کفریا» است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از پنج ماه از محاصره کامل دو شهرک شیعه‌نشین «الفوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه می‌گذرد و گروه‌های تروریستی جیش الفتح (جبهه النصره و احرارالشام) در این مدت حملات وحشیانه موشکی، خمپاره‌ای و زمینی خود را شبانه‌روز علیه مردم این دو شهرک انجام می‌دهند.

زنان و کودکان الفوعه و کفریا نیز به جمع نیروهای مقاومت پیوسته‌اند و علی رغم کمبود سلاح، مهمات، مواد اولیه پزشکی، دارویی و حتی آب آشامیدنی تاکنون توانسته‌اند در مقابل حملات سنگین تروریست‌ها مقاومت کنند و یک حماسه در میدانی که نبرد آن نابرابر است، رغم بزنند.

شکست مذاکرات آتش‌بس در زبدانی مقابل آتش‌بس در فوعه و کفریا

به گزارش فارس، با ادامه حملات تروریست‌ها به دهها هزار شهروند بی‌گناه در این دو شهرک، دولت سوریه برای ایجاد آتش بس در الفوعه و کفریا با گروه تروریستی «احرارالشام» و با مشارکت کشور ترکیه وارد مذاکره شد.

با وجود این که در چند مرحله، آتش‌بس‌های 24 و 48 ساعته در این دو شهر برقرار شد اما با اتمام این زمان‌‌ها، گروه‌های تروریستی با تمدید آتش‌بس مخالفت کردند و در دو روز گذشته نیز با حملات گسترده، توانستند مناطق شرقی شهرک الفوعه و بخش‌هایی از روستای «الصواغیة» واقع در شرق این شهر را اشغال کنند و نیروهای مردمی را مجبور به عقب نشینی از منطقه کنند.

به شکست رساندن مذاکرات باعث شد تا نیروهای مقاومت حزب‌الله و ارتش سوریه برای افزایش فشار به گروه‌های تروریستی حاضر در اطراف دو شهرک الفوعه و کفریا، دامنه عملیات آزادسازی شهر الزبدانی در مرز سوریه و لبنان را وسعت بدهند و عملیات جدیدی را در منطقه «مضایا» واقع در جنوب شهر الزبدانی آغاز کنند و موفق شدند بخش‌هایی از شمال، غرب و جنوب غربی این منطقه را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

به گزارش فارس، بعد از پنج ماه از محاصره شدن دو شهرک شیعه‌نشین و سپری شدن دو ماه از عملیات ارتش سوریه در شهر زبدانی و آزادسازی بخش‌های بزرگی از این شهر و فشار مضاعف بر صدها تروریست، ظواهر امر به خوبی نشان می‌دهد که تروریست‌ها در مقابل گزینه‌های پیشنهادی دولت سوریه، هیچ انگیزه‌ای برای انتقال امن و خروج شهروندان محاصره شده از شهرهای شیعه نشین الفوعه و کفریا ندارند و به هر شکل ممکن درصدد شکست مذاکرات هستند.

مطرح کردن فشار بر «الوعر» برای آتش‌بس در «فوعه و کفریا»

به نظر می‌رسد با شکست مذاکرات و مخالفت گروه‌های تروریستی برای آتش بس، آزادسازی شهر الزبدانی که محل تجمع تروریست‌های محاصره شده است تنها راه نجات مردم مظلوم الفوعه و کفریا نباشد و می‌توان از گزینه دیگری نیز به نام «الوعر» استفاده کرد.

موقعیت شهرک «الفوعه» در ادلب و «الوعر» در حمص

منطقه راهبردی الوعر در غرب شهر حمص در مرکز استان حمص واقع شده که به صورت رسمی بنام «حمص الجدید» شناخته می‌شود و به دو بخش «الوعر قدیم» و «الوعر جدید» تقسیم می‌شود.

به گزارش فارس، با آغاز بحران سوریه در سال 2011، منطقه الوعر به محل‌های تجمع تعداد زیادی از گروه‌های تروریستی تبدیل شد اما نیروهای سوری با عملیات‌های متعدد موفق شدند این منطقه را از تمامی محورها در محاصر کامل قرار دهند و عرصه را بر تروریست‌ها در این منطقه تنگ‌تر کنند.

اهمیت گزینه «الوعر» برای نجات مردم محاصره شده الفوعه و کفریا از این جهت است که خانواده ها و همرزمان تروریست‌هایی که علیه مردم الفوعه و کفریا در استان ادلب جنایت می‌کنند در این شهر (استان حمص) مستقر هستند و به نظر می‌رسد شهر الوعر می‌تواند اهرم فشاری باشد تا رهبران تروریست‌ها در تصمیم خود مبنی بر قتل عام زنان و کودکان و خانواده‌های شیعیان الفوعه و کفریا تجدید نظر کنند.

سران تروریست‌ها و هم‌پیمانان آنان در منطقه اگر به راه حل مسالمت آمیز رضایت ندهند و پیشروی خود را به داخل شهرک‌های شیعه نشین الفوعه و کفریا ادامه دهند، ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی برخلاف میل باطنی مجبور خواهند شد در کنار آزادسازی شهر زبدانی، گزینه الوعر را نیز انتخاب کنند و یک بار برای همیشه تکلیف همرزمان و اطرافیان محاصره شده تروریست‌ها را روشن می‌کنند و عواقب آن برعهده کسانی است که به آتش بس و مذاکره پایبند نبودند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی