فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

انهدام تانک و نفربر تروریست‌ها در فوعه و کفریا

پنجشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۸ ب.ظ
به نقل از مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از تازه‌ترین تحولات میدانی جبهه های «ادلب و دمشق» گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آن را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.
تشدید نبردها در فوعه و کفریای شیعه نشین/انهدام تانک و نفربر تروریستها/هلاکت فرمانده میدانی ارتش آزاد در منطقه


در ادامه نبردهای شدید میان مجاهدین شیعه مدافع شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا در استان شمالی ادلب سوریه، ظهر روز گذشته رزمندگان موفق به انهدام چند خودروی زرهی تروریستهای تکفیری القاعده شده اند. این درگیریها در منطقه "الصواغیه" واقع در شمال شهر فوعه میان مدافعان عضو کمیته های مردمی و تروریستهای گروه تکفیری "احرارالشام" وابسته به اخوان المسلمین سوریه رخ داده است.
روز گذشته تروریستها تحت پوشش آتش گسترده و سنگین موشکی، توپخانه ای و خمپاره ای موفق به سیطره بر روستای الصواغیه شده بوده و درگیریها به منطقه "تل الخربه" در نزدیکی فوعه کشیده شده بود. برخی گزارشها از استفاده تروریستها از خمپاره های حاوی گاز کلر علیه شیعیان سوریه حکایت دارد.

به گزارش منابع میدانی از فوعه و کفریا، طی 24 ساعت اخیر بیش از 3500 فروند موشک و خمپاره و گلوله توپ به منازل ساکنین این دو شهر اصابت کرده و تقریبا بخش اعظم بافت مسکونی این مناطق در اثر شدت گلوله بارانها تخریب شده و بیش از 40 هزار شیعه سوری  ساکن در آنها در آستانه نسل کشی حتمی به سر می برند.


در درگیریهای روز گذشته 10 نفر از مدافعان شهید و 15 تروریست به هلاکت رسیده و علاوه بر انهدام یک تانک تی 72 و نفر بر زرهی بی ام پی آنها، یک نفربر زرهی دیگر به غنیمت رزمندگان شیعه درآمده است. از مهمترین کشته های تروریستها در درگیریهای روز گذشته می توان به "علی زعرور فرمانده ارشد میدانی گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد در منطقه اشاره کرد.



این منبع میدانی با تاکید بر روحیه بالای مدافعان شیعه گفت که علیرغم کمبود شدید سلاح و مهمات برخی جوانان غیرتمند با چوب در خطوط مقدم نبرد حاضر شده و بر دفاع تا آخرین قطره خون تاکید کرده اند. به دلیل مسدود بودن مسیرهای منتهی به این دو شهر طی 5 ماه از محاصره آنها توسط تروریستها، امکان ارسال تدارکات نظامی و مواد غذایی و دارویی وجود نداشته و تعداد زیادی از مجروحان به دلیل نبود تجهیزات پزشکی به شهادت می رسند.


وی ادامه داد، آب، برق، گاز و سوخت بطورکامل در 5 ماه گذشته از سوی تروریستها قطع شده و نقل و انتقال مجروحان از خطوط مقدم نبرد به داخل این دو شهر بصورت حمل با برانکارد و پیاده صورت می گیرد. این در حالیست که مسیر تدارکاتی تروریستها از مرز ترکیه با سوریه کاملا باز بوده و روزانه صدها تریلی حامل تدارکات نظامی و غیر نظامی توسط ماموران سازمان اطلاعات ترکیه برای تحویل به تروریستها وارد مناطق درگیری می شود.

همزمان منابع خبری از بازگشت هواپیماهای بمب افکن ارتش سوریه به آسمان منطقه خبر داده اند. به گزارش منابع میدانی، صبح امروز 14 هدف متعلق به تروریستها در مناطق حاشیه شهرهای فوعه و کفریا و همچنین خطوط تدارکاتی آنها در شهرهای بنش، طعوم، تفتناز و معره مصرین" از سوی نیروی هوایی ارتش سوریه مورد هدف قرار گرفته است.

ندای استغاثه رزمندگان شیعه فوعه و کفریا خطاب به مجاهدین حزب الله حمص
به دنبال تشدید حملات سبوعانه گروههای تروریستی تکفیری علیه ساکنین شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب، ندای استغاثه مدافعان این دو شهر بلند شده است. در همین رابطه، گروهی از رزمندگان مستقر در خطوط مقدم نبرد با تروریستها پیامی را خطاب به مجاهدین "حزب الله سوریه - شاخه حمص" صادر کرده اند.

در این فایل صوتی از آنها درخواست کردند تا در انتقام حملات تروریستها به غیر نظامیان فوعه و کفریا، "حی الوعر" حمص که مقر اصلی گروههای تروریستی تکفیری همچون داعش، القاعده و جبهه اسلامی سوریه است را محاصره و هدف حملات خود قرار دهند. بدنبال این درخواست منابع میدانی از حمص از حرکت صدها نفر از رزمندگان حزب الله سوریه به طرف "حی الوعر" و محاصره کامل آن خبر داده اند.

همزمان ساکنین برخی محلات شهر حمص با حضور در خیابانها و در دست گرفتن پلاکارهای با مضامین اعتراضی به وخامت اوضاع مردم فوعه و کفریا، برخی از مسیرهای ارتباطی حمص را مسدود کردند. روز گذشته ساکنین منطقه "ثابتیه" شهر حمص با آتش زدن لاستیک مسیر ارتباطی با شهر حمص را مسدود کرده اند. ثابتیه یکی از محلات شیعه نشین حمص است که صدها نفر از جوانان برومند آن در جبهه های مختلف نبرد با تروریسم تکفیری حضور فعال دارند.



گسترش درگیریهای داعش با رقبا به حی التضامن
درگیریهای شدیدی که به دنبال حمله روز جمعه گروه تروریستی تکفیری داعش به حی القدم واقع در حاشیه جنوبی شهر دمشق میان عناصر این گروه  و تروریستهای تکفیری اجناد شام و جیش الاسلام آغاز شده بود، در حال گسترش به محلات دیگر تحت سیطره رقبای داعش می باشد.

روز گذشته نیروهای داعش در مناطق مابین دو محله "حی التضامن و یلدا" واقع در حاشیه جنوبی شهر دمشق و شمال منطقه "السیده زینب (س)" طی یک کمین خونین علیه واحدهای نظامی گروههای تروریستی تکفیری "ارتش آزاد و اجناد شام" 23 تن از آنها را کشت و زخمی کرد.

در این عملیات، ابتدا گروهی از نیروهای داعش یک ساختمان محل تردد تروریستهای رقیب را با صدها کیلوگرم مواد منفجره بمبگذاری کرده و پس از ورود عناصر گروه رقیب به داخل این ساختمان، آن را از راه دور منفجر کردند. همزمان نیروهای داعش به گلوله باران شدید باقیمانده تروریستهای رقیب اقدام کردند که در این عملیات به ادعای داعش حداقل 8 تن از تروریستهای ارتش آزاد و اجناد شام هلاک و 15 تن دیگر بشدت زخمی و به اسارت داعش در آمده اند.

از سوی دیگر نبردها میان دو طرف در منطقه حی القدم نیز همچنان ادامه داشته که طی آن از انواع تسلیحات سبک و سنگین استفاده شده است. 300 تن از نیروهای داعش که تا پیش از این در محله "حجرالاسود" واقع در جنوب دمشق و در مجاورت "حی القدم" حضور داشتند، پس از درگیریهای پراکنده ماههای اخیر از سه روز پیش حملات شدید خود را به مواضع گروه اجناد شام (با 250 نفر نیرو) آغاز کرده و موفق به سیطره بر بخشهای وسیعی از این محله شده اند.

طی نبردهای سه روز گذشته صدها نفر از دو طرف کشته و زخمی شده و مقادیر فراوانی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی و تدارکاتی به غنیمت نیروهای گروه تروریستی تکفیری داعش درآمده است. داعش عناصر گروههای رقیب خود را "صحوات" خطاب کرده و واجب القتل می داند. در مقابل گروههای رقیب داعش نیز این گروه را "خوارج" نامیده و نابودی آن را در همه مناطق سوریه در دستور کار خود قرار داده اند.


کمتر از 3 ماه پیش نیروهای مشترک جبهه اسلامی (جیش الاسلام و احرارالشام)، ارتش آزاد و جبهه النصره (القاعده) با حمله به مواضع و مراکز استقرار نیروهای داعش در محلات شمالی، جنوبی و غوطه شرقیه دمشق، علاوه بر کشتن دهها نفر از نیروهای این گروه، صدها تن دیگر از آنها را دستگیر و روانه سیاهچاله های خود کردند. گروهی از اسرای داعش نیز توسط گروه تروریستی تکفیری جیش الاسلام به سبک داعش اعدام میدانی شدند که انتشار تصاویر آن موجی از درگیریها و واکنشهای متقابل را درپی داشته است.


بروز اختلافات بین القاعده و اجناد شام
حمله سریع نیروهای داعش از مبدا "حی العسالی در مجاورت "حی القدم" به مواضع نیروهای گروه تروریستی تکفیری "اجناد الشام" موجب بروز شک و تردیدهایی نسبت به نقش مخرب گروه تروریستی تکفیری "جبهه النصره" شعبه رسمی شبکه تروریستی بین المللی القاعده در سوریه در پیشروی سریع نیروهای داعش در حی القدم شده است.

برخی منابع میدانی و رسانه ای نزدیک به اجناد الشام، گروه القاعده (جبهه النصره) را متهم کردند که با نیروهای داعش برای نفوذ به حی القدم بصورت پشت پرده همکاری کرده و از پشت به نیروهای اجناد شام خنجر زده اند. جبهه النصره تا کنون نسبت به این اتهام واکنشی نشان نداده است.

لازم به ذکر است که پیش از این و در طی حمله 3 ماه پیش نیروهای گروه تروریستی تکفیری داعش از مبدا محله حجر الاسود (پایگاه اصلی این گروه در حاشیه جنوبی دمشق) به اردوگاه آوارگان فلسطینی نشین "یرموک" نیز اتهامهای مشابهی علیه جبهه النصره مطرح شده بود.

بخشهای مهمی از این اردوگاه که تا پیش از حمله نیروهای داعش عموما در کنترل نیروهای وابسته به جنبش "حماس" (گروه تروریستی تکفیری اکناف بیت المقدس به فرماندهی ابواحمد مشیر سرتیم محافظان شخصی خالد مشعل) قرار داشت، هم اکنون در اختیار نیروهای داعش قرار دارد.

درگیریهای پراکنده در یلدا و حی الزین

به موازات نبردها در حی القدم، منابع میدانی نزدیک به گروههای تروریستی از درگیریهای شدید در محله "حی الزین" (مابین دو محله حجر الاسود تحت کنترل داعش و محله "یلدا" تحت کنترل گروه تروریستی جیش الاسلام) خبر داده اند. هنوز از تلفات و خسارات این درگیریها خبری منتشر نشده است.  

این منطقه طی یک ماه گذشته صحنه نبردهای شدید میان نیروهای جیش الاسلام و داعش بوده است. حدود 3 هفته پیش نیروهای جیش الاسلام یک تونل 350 متری حفر شده از سوی نیروهای داعش را که محله حجرالاسود (تحت کنترل داعش) را به حی الزین مرتبط می ساخت با صدها کیلوگرم مواد منفجره منهدم کرده بودند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی