فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

رئیس حزب "التضامن" گفت: بعید میدانم بعد از پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه و مقاومت بتوانیم آنها را سر میز مذاکره به کشانیم، با وجود اینکه آنها دو بار حاضر شدند با ما مذاکره کنند و هر دو بار این تروریست‌ها بودند که آتش بس را نقض کردند.

به نقل از خبرگزاری مشرق - با وجود حملات گسترده ارتش سوریه و نیروهای مقاومت و پیش‌روی آن‌ها در منطقه زبدانی شاهد آن هستیم که ارتش و مقاومت به صورتی آهسته و با صبر این عملیات را انجام می‌دهد. ارتش و مقاومت با این تدابیر خواستار فشار آوردن علیه نیروهایی تروریستی بودند، تا شاید نیروهای تروریستی آتش بست را اعلام کنند و درخواست‌های خود را در مذاکره کاهش دهند. مقاومت و دفاع گروه‌های "حشد الشعبی" شهرهای فوعه و کفریا ارتش و نیروهای مقاومت را در زبدانی کمک کرد. با وجود حملات پی در پی و فشارهای بی‌پایان گروه‌های تروریستی موجود در استان "ادلب"  برای اشغال این دو شهر با دفاع شدید نیروهای مردمی مواجه شدند. گروه‌های تروریستی در اصل می‌خواستند با فشار بر این دو شهر برگ برنده در دستشان باشد تا بتوانند در آینده با دولت سوریه در شرایط بهتری مذاکره کنند.


"علاء التیناوی" یکی از فعالان رسانه‌ای موجود در شهر زبدانی تأکید کرد که میان گروه‌های تروریستی اختلافات بسیاری در جزئیات و شرایط  طرح مذاکرات با ارتش و مقاومت وجود دارد. این فعال رسانه‌ای در صفحه شخصی تویترش نوشت: اوضاع زبدانی فاجعه بار است و نیروهای تروریستی قادر نیستند در مواضع خود بیش‌تر پا بر جا بمانند. وی افزود من از گروه‌های تروریستی موجود در استان ادلب به خصوص گروه تروریستی "فیلق الشام" درخواست می‌کنم که اجازه بدهند که آتش‌بس میان دو طرف صورت بگیرد و مذاکرات را به پایان برسانند. چرا که زبدانی در موقعیت و وضعیت بحرانی قرار دارد.

یکی دیگر از فعالان خبری سوریه نامه‌ای را با مضمون این‌که اوضاع زبدانی بسیار وخیم و هر لحظه ممکن است تعداد زیادی اسیر یا شهید شوند را برای رهبران نظامی و سیاسی گروه تروریستی فرستاد و خواستار این شد که قبل از این‌که فرصت  از دست برود، جلوی بروز این فاجعه گرفته شود، تا بار دیگر شاهد جریان منطقه "القصیر" نباشیم.

"علاء التیناوی" در ادامه در توصیف آخرین وضعیت زبدانی و در پیش‌روی اخیر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت نوشت: نیروهای تروریستی دیگر برای تثبیت مواضع خود درگیر نمی‌شوند و فقط برای این‌که اسیر ارتش سوریه و مقاومت نشوند در حال جنگیدن هستند. شاید در مرحله اول دیگران این گزارش را باور نمی‌کردند اما با شنیدن همین توصیف از زبان فرمانده گروه تروریستی "جبهه النصره" در منطقه قلمون غربی، حقیقت این اخبار را مشخص می‌کند.

"أبو محمد المقدسی"یکی از شیوخ اردن در ادامه این حوادث اخیر در حساب شخصی تویترش نوشت: «در ساعت‌های اخیر شاهد آن هستیم که شیعیان در منطقه زبدانی پیروز شدند و کار را به اتمام رسانده‌اند.  برادران مجاهد در این منطقه دیگر خود را اسیر و یا شهید می‌دانند. ولا حول ولا قوة إلا بالله».

التیناوی نیز افزود: در آمار به دست آماده از منطقه زبدانی، تعداد نیروهای تروریستی در این منطق بیش از 1200 نفر میباشد و در میان آن‌ها بیش از 250 زخمی وجود دارد. همچنین تمام مهمات و ذخایر جنگی آن‌ها به پایان رسیده و نیز مواد غذایی را که در انبار دارند میان هم‌دیگر تقسیم می‌کنند. وی تأکید کرد که این قسمت کوچکی از درد و رنج برادرانمان در منطقه زبدانی است. ولی جالبتر این است که این پیام‌ها در شبکه‌های اجتماعی بطور گسترده پخش نشده است با این‌که یکی از بزرگان و برجسته ترین «مفتی سلفی جهادی» آن را در حساب شخصی خود عنوان کرده است.


با وجود اختلافات بسیار بر سر مذاکره در میان گروه‌های تروریستی،‌ و اوضاع بسیار وخیم زبدانی، بعضی از این گروه‌ها تصمیم گرفتند بار دیگر موضوع مذاکره با ارتش سوریه و مقاومت را درمیان بگذارند. تاشاید بتوانند راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند. بیشترین نیروهای تروریستی که خواستار مذاکره‌اند وابسته به گروه‌های تروریستی "فیلق الشام" و "احرار الشام" هستند، در مذاکرات اخیر آتش‌بس با مخالفت این دو گروه نقض شد و حال پا پیش گذاشتند تا تحمل این چنین خسارت بزرگی گریبان آن‌ها را نگیرد.

در ادامه روزنامه السفیر نوشت: گروه تروریستی "فیلق الشام" زیر مجموعه گروه تروریستی "جیش الفتح" در استان ادلب، دیروز اعلام کرده است که تیمی برای مذاکره بر سر اوضاع زبدانی و دو شهر کفریا و الفوعه زیر نظر شورایمخالفان سوریه تشکیل داده و گفته در نتیجه مذاکره این گروه ما متعهد می‌شویم که همه گی پشت آن بایستیم و هر نتیجه‌ای را که داشت از آن تبعیت کنیم. اما در ادامه الشیخ أسامة الرفاعی رئیس شورای مخالفان سوریه با این طرح موافقت نکرد . آن‌ها به این نتیجه رسیدند که از همه جناح‌های موجود یک نفر را تعیین کنند و در این تیم مذاکره کننده قرار بدهند.

در این بیانه‌ای صادر شده توسط گروه تروریستی "فیلق الشام" انتقادات گسترده‌ای را از سوی فعالان رسانه‌ای در وضعیت پرونده زبدانی در میان داشت. چرا که این بیانه از طرف تمام گروهای تروریستی مطرح شده اما گروه تروریستی "فیلق الشام" به تنهایی  جریان امور را در دست دارد. آن‌ها بر این اساس که میان گروه‌های تروریستی تفرقه ایجاد شده انتقادات بسیاری را بر این طرح  وارد کرده اند.


همچنین السفیر افزود: یک منبع که با جزئیات مذاکره آشنا بود گفت: برنامه‌ریزی گروه تروریستی فیلق الشام مانند یک حباب معلق در هوا است که امکان ترکیدنش هر لحظه وجود دارد. حتی ارزش جوهر نوشته شده در برگه مذاکرات را ندارد. نه فقط برای این‌که آن‌ها دیر متوجه اشتباهات خود شدند، بلکه در آخرین بار از تعیین آتش‌بس توسط همین گروه این آتش‌بس نقض شد. به این ترتیب این گروه دیگر از اعتماد بقیه گروها برخوردار نیست تا بتواند خودش به تنهایی با ارتش سوریه و مقاومت مذاکره کند و به نتیجه برسد. این در حالی است که گروه تروریستی "احرار الشام" درصدد مذاکره با ارتش سوریه و مقاومت هستند و برای جذب طرف مقابل تمام درخواست‌های غیرممکن پیشین خود که موجب نقض آتش بست شد را حذف کرده و درخواست‌های معقول تر و قابل قبول را مطرح کرده است. حتی حاضر است تضمین‌هایی را در صورت به توافق رسیدن با ارتش سوریه و مقاومت را ارائه دهد.



رئیس حزب "التضامن" محمد أبو القاسم گفت: بعید میدانم بعد از پیشروی‌های اخیر ارتش سوریه و مقاومت بتوانیم آنها را سر میز مذاکره به کشانیم، با وجود اینکه آنها دو بار حاضر شدند با ما مذاکره کنند و هر دو بار این تروریست‌ها بودند که آتش بس را نقض کردند.

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در روزهای اخیر توانستند مناطق جدیدی در راستای پاکسازی شهر زبدانی را فتح کنند و حلقه محاصره نیروهای تروریستی را علیه آن‌ها تنگ تر کنند. در نقشه‌های بدست آمده از اوضاع اخیر منطقه زبدانی نشان داده می‌شود که 80 در صد مناطق از لوث تکفیری‌ها پاکسازی شده و در ادامه حلقه محاصره بر آن‌ها لحظه به لحظه تنگ تر می‌شود.

نظرات  (۱)

  • میثم شهبازی
  • انشاالله زودتر زبدانی رو بگیرن برن الوعر رو محاصره کنن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی