فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
برخی از منابع در شهرک محاصره شده الفوعه به پایگاه خبری العهد گفتند که مسئول شماره یک شکست توافق برای حل و فصل موضوع دو شهرک شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در ادلب قطر است.
به گزارش «تابناک»، دو شهرک شیعه‌نشین الفوعه و کفریا در شمال غرب ادلب از 8 ماه پیش با محاصره‌ای بسیار شدید از سوی تروریست‌ها روبه‌رو هستند. تروریست‌های النصره، احرار الشام و جیش الفتح و سایر گروه‌های تروریستی 8 ماه قبل شهر ادلب و اطراف آن را به کنترل خود در آوردند و هم اکنون 40هزار شهروند غیرنظامی سوری در این دو شهرک در محاصره‌ای بسیار شدید قرار گرفته‌اند و روزانه بارانی از خمپاره و توپ بر سر آنها می‌بارد. تنها در هفته گذشته دوهزار گلوله توپ و خمپاره به این دو شهرک شلیک شد.
 قطر مسئول شماره یک شکست حل و فصل الفوعه و کفریا
برخی از منابع در شهرک محاصره شده الفوعه به پایگاه خبری العهد گفتند که مسئول شماره یک شکست توافق برای حل و فصل موضوع الفوعه و کفریا و شکست محاصره آن، قطر است.
منابع آگاه به روند مذاکرات حل و فصل موضوع الفوعه و کفریا گفتند که قطر به مزدورانش در گروه تروریستی احرار الشام فشار آورده تا این توافق را به شکست بکشانند.

این منابع تأکید کردند که توافق در مسیر صحیح خود به پایان نزدیک می‌شد که شبه‌نظامیان احرار الشام با فشارهای قطر  منجر به شکست این مذاکرات شدند.

نقش غیرمستقیم ترکیه در شکست مذاکرات حل و فصل الفوعه و کفریا

اما این تنها فشارهای قطر نیست که مانع از پایان محاصره دو شهرک الفوعه و کفریا شده است. به‌گفته منابع، ترکیه نیز غیرمستقیم در این زمینه نقش آفرینی کرده است. ترکها علی‌رغم میل خود به میز مذاکرات آمدند و از برخوردهای آنها مشخص است که قصد دارند از غیرنظامیان در این دو شهرک برای تحریک و سازش سوء استفاده کنند.

چه‌بسا رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و احمد داود اوغلو نخست‌وزیر این کشور منتظر انتخابات زودهنگام در ترکیه ــ که قرار است نوامبر آینده برگزار شود ــ هستند تا سیاست‌های آینده خود در قبال شمال سوریه به‌ویژه الفوعه و کفریا را بعد از مشخص شدن نتایج این انتخابات اتخاذ کنند. ممکن است اردوغان و اوغلو در صورتی که نتایج انتخابات آن‌گونه که حزب عدالت و توسعه خواهان آن است نباشد، روی تندروی هرچه بیشتر گروه تروریستی داعش در شمال سوریه حساب باز کنند.

 اوضاع میدانی الفوعه و کفریا
 این منابع گفتند که استراتژی گروه تروریستی جیش الفتح در حال حاضر پیشروی به‌سمت جاده ارتباطی بین کفریا و الفوعه و تسلط بر آن به‌عنوان مرحله اول است. این منابع افزودند که دو حمله‌ای که در خلال 4 روز گذشته از سوی تروریست‌ها صورت گرفته، تپه استراتژیک الخربه را که مشرف به این جاده است هدف قرار داده است. اما این دو حمله منجر به شکست سنگین دو گروه تروریستی احرار الشام و جیش الفتح شده است.

در حمله روز پنجشنبه تروریست‌ها جنگنده‌های سوری بارها دخالت کردند و 12 بار به مواضع تروریست‌ها حمله کردند.
چشم‌انداز شکست تروریست‌ها در روز شنبه نیز تفاوت چندانی با روز پنجشنبه ندارد. شبه‌نظامیان احرار الشام شدیدترین حمله خود از زمان محاصره را صورت دادند و خطوط ارتباطی از "شلح" تا "معرتمصرین" در زیر آتش تروریست‌ها بود، اما دخالت مؤثر جنگنده‌های سوری خسارت‌های سنگینی به خطوط امدادرسانی جیش الفتح در مزارع "بنش" و مراکز تجمع آنها در مزارع بروما وارد کرد. رزمندگان مدافع از الفوعه و کفریا نیز موفق شدند 3 تانک را منهدم و سه تانک را نیز همراه با راننده آن دستگیر کنند.

تبادل اسرا در الفوعه و کفریا
علی‌رغم شدید بودن روند درگیری اطراف این دو شهر محاصره شده، روز پنجشنبه گذشته مبادله اسرا صورت گرفت که به‌دنبال آن سه فرد مسلح آزاد شدند و جیش الفتح نیز برخی از غیرنظامیان ربوده شده را آزاد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی