فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

خبرگزاری شینهوای چین روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه در دمشق گزارش داد که آتش بس در دو شهر شمال غرب سوریه و شهر زبدانی در نزدیکی دمشق اجرا شده و 6 ماهه است.

به نقل از خبرگزاری فارس، بامداد روز دوشنبه برخی منابع خبری مدعی حصول توافق چند بندی برای تعیین تکلیف وضعیت شهرک‌های مضایا، الفوعه و کفریا میان گروه تروریستی «جیش الفتح» و نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه شدند.

خبرگزاری شینهوای چین نیز روز دوشنبه به نقل از یک منبع آگاه در دمشق گزارش داد که آتش بس جدید در دو شهر شمال غرب سوریه اجرایی شده است.

شینهوا افزود: آتش بس مقدماتی از ساعت 12 ظهر یکشنبه (روز گذشته) به وقت محلی در شهرهای کفریا و فوعه در استان ادلب و شهر زبدانی در نزدیکی دمشق عملی شده است.

این در حالی است که برخی از منابع خبری نیز مدعش شده‌اند که احتمالا گروه‌های تروریستی با این توافق مخالفت کنند.

توافق آتش‌بس شامل «زبدانی، مضایا، بقین، سرغایا و بخش‌های نظامی اطراف آن » واقع در ریف دمشق است.

همچنین این توافق شامل« الفوعة، کفریا، بنش، تفتناز، طعوم، معرة مصرین، مدینة إدلب، رام حمدان، زردنا، شلخ» واقع در ادلب و ریف این شهر خواهد بود.

به گزارش این خبرگزاری، مرحله نخست این توافق فورا پس از امضا آغاز و مرحله دوم به محض اینکه مرحله نخست پایان یافت پس از 6 ماه شروع خواهد شد.

بندهای احتمالی این توافق شامل امور زیر است:

- خارج شدن کامل تروریست‌ها از شهرک زبدانی و کسانی که تمایل دارند به همراه خانواده‌هایشان از این منطقه خارج شوند

- تنها جهتی که می‌توانند همه (اعم از تروریست‌ها، افراد زخمی و خانواده‌ها) از منطقه زبدانی خارج شوند فقط ادلب است.

- دولت سوریه به همراه لبنان خانواده‌های اهل زبدانی را که به صورت غیر قانونی به لبنان گریخته‌اند از این کشور خارج می‌کند و آنها را مستقیما یا به سوریه یا ترکیه بازخواهند گرداند؛ البته مشروط به اینکه تعداد فقط 40 یا 50 خانواده باشد و این مسئله نیز در مرحله نخست صورت گیرد.

- خارج شدن زنان و کودکان زیر 18 سال و مردان بالای 50 سال از فوعه و کفریا؛ به گونه‌ای که تعداد آنها بیش از ده هزار شهروند سوری نباشد.

- خارج شدن همه افراد زخمی که در فوعه و کفریا تحت مداوا هستند مشروط بر اینکه در صورت خروج تعداد آنها از ده هزار نفر بیشتر نباشد.

- تعهد و پایبندی به آزادی 500 نفر که در زندان‌های دولت سوریه بازداشت هستند پس از انجام مرحله نخست و آغاز مرحله دوم مشروط به اینکه تاریخ بازداشت آنها پیش از 1/7 2015 باشد.

- زمانی که آتش‌بس اجرایی می‌شود همان زمانی است که اجرای مرحله نخست آغاز می‌شود.

- آتش‌بس شامل امور ذیل و تعهد دو طرفه است:

الف) توقف کامل عملیات نظامی و تیراندازی از داخل مناطق آتش‌بس به خارج از آن و بالعکس.

ب) توقف جنگنده‌ها، بالگردها و پرتاب کمک از طریق بالگردها

ج) توقف هر گونه احداث مراکز (مانند سنگر) در خط مقدم نبرد

د) متوقف ساختن هر گونه پیشروی در مناطق حایل و واقع در خطوط تماس

- آتش‌بس علاوه بر توقف تیراندازی شامل توقف همه اقدامات خصمانه مانند بستن راه‌های انسانی به فوعه و کفریا یا بستن ورودی‌های مضایا، بقین و سرغایا خواهد بود.

- تروریست‌ها فقط با سلاح شخصی سبک با یک کیف دوشی می‌توانند از زبدانی خارج شوند.

- سلاح‌های سنگین در منطقه زبدانی نابود می‌شود.

- این توافق با سرپرستی، نظارت و حضور سازمان ملل اجرایی خواهد شد.

- توافق شده است کسانی که تسلیم شده‌اند و قصد ورود و خروج به ادلب را دارند فقط از طریق شهرک مورک این مسئله را انجام دهند. همچنین در زبدانی از طریق افسرانی ارتباطی میان دو طرف نقطه ای (برای ورود و خروج به این شهر) تعیین شده است.

- طی 48 ساعت از تاریخ موافقت بر سر موارد فوق، مقدمات لوجستیک برای آغاز اجرای توافق فراهم می‌شود.

- خانواده‌های تروریست‌ها که تمایل دارند از زبدانی خارج شوند شامل همه خانواده‌هایی است که تمایل دارند از زبدانی، مضایا، بقین و سرغایا خارج شوند.

- پس از شمارش تعداد افرادی (اعم از زنان، کودکان، افراد ناتوان و زخمی) که از فوعه و کفریا و کسانی که (افراد زخمی، تروریست ها و خانواده‌ها) از زبدانی خارج می‌شوند از این دو منطقه یک مکانی انتخاب خواهد شد که مناسب و تعداد نیز معین باشد. شهرک مورک نیز نقطه تبادل خواهد بود.

- یک کادر پزشکی (که سازمان ملل آن را تعیین می‌کند) برای تشخیص افراد زخمی که می توانند در فوعه و کفریا درمان شوند و کسانی که تمایل دارند از این دو شهرک خارج شوند وارد این دو شهرک خواهند شد تا آنها در ضمن ده هزار نفر مورد نظر به حساب آیند.

-  کارگروهی تشکیل خواهد شد که شامل یک نماینده از سازمان ملل، یک نماینده از طرف سوری و یک نماینده از تروریست ها خواهد بود تا به عنوان مرجعی برای پیگیری اجرای توافق و حل مشکلاتی باشد که احتمالا به وجود خواهد آمد.

 - پس از پایان مرحله نخست، مرحله دوم آغاز خواهد شد که شامل آزادی 500 زندانی خواهد بود. این آتش‌بس در مناطق که به آنها اشاره شد به مدت 6 ماه خواهد بود.

- جزئیات آتش‌بس و مکانیزم‌های بررسی آن در جریان یک دیدار رو در رو بررسی خواهد شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی