فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

«کفریا» و «فوعه» نماد اندیشه و روح مقاومت

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۰۵:۰۸ ب.ظ

ایستادگی و مقاومت شهرک‌های شیعه‌نشین «کفریا» و «فوعه»، در ریف ادلب در برابر گروه‌های تروریستی تکفیری را تنها می‌توان نماد و جوهره اندیشه و محور مقاومت شمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، هم اکنون کاملا آشکار شده است که شخصیت‌های مهمی وابسته به گروه‌های مسلح تروریستی در شهرک «زبدانی» واقع در ریف دمشق در محاصره ارتش سوریه و مقاومت حزب الله قرار دارند.

پافشاری گروه‌های تکفیری بر آتش‌بس
به همین دلیل گروه‌های وابسته به این افراد، آنگونه که اطلاعات ویژه به دست آمده اظهار می‌کند، تلاش دارند، با افزایش تحرکات گروه‌های مسلح تکفیری مستقر اطراف دو شهرک شیعه نشین «کفریا» و «فوعه»، واقع در ریف شمالی ادلب، از جمله حملات انتحاری، ارتش سوریه را وادار به امضای توافقنامه آتش‌بس در زبدانی در برابر لغو محاصره کفریا و فوعه کنند که 6 ماه است، در محاصره گروه‌های تکفیری «جیش الفتح» قرار دارد.

ائتلاف تروریستی «جیش الفتح» که دو گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و «احرار شام» مهمترین گروه‌های آن را تشکیل می‌دهند، از یک‌سو در زبدانی در محاصره ارتش سوریه و مقاومت حزب الله قرار دارند و از سوی دیگر دو شهرک کفریا و فوعه را به محاصره درآورده‌اند.

در حال حاضر احرار شام که نقض کننده آتش‌بس پیشین بود، به شدت النصره را جهت امضای توافقنامه جدید تحت فشار قرار داده است، در حالی‌که النصره نیز به این آتش‌بس بی‌تمایل نیست.

شکست مفتضحانه جبهه النصره
آنچه جبهه النصره را به آتش‌بس سوق داده است، شکست مفتضحانه این گروه طی هفته گذشته در حمله به فوعه و کفریا بود. در این حمله النصره از 11 خودرو بمبگذاری شده استفاده کرد که رزمندگان کفریا و فوعه 8 دستگاه را هدف قرار داده و منهدم کردند. نیروی هوایی ارتش سوریه نیز 2 دستگاه را منهدم کرد و یک دستگاه نیز دقایقی پس از آغاز حرکت ناخودگاه منفجر شد.

خودروی بمبگذاری شده آخر از راه دور کنترل می‌شد و انتحاریی آن را نمی‌راند، این نشان می‌دهد که جبهه النصره به جای استفاده از انتحاری‌ها روی به استفاده از تکنولوژی آورده است.

از آنجا که رزمندگان فوعه و کفریا موفق شدند، شدیدترین و سخت‌‌ترین حمله گروه‌های تکفیری را طی روزهای گذشته دفع کنند، بنابراین منطقی بود که این گروه‌ها و در رأس آنها جبهه النصره آتش‌بس را بپذیرند.

همچنین طبیعی است که گفته شود، خسارات مادی و جانی وارد شده به گروه‌های تروریستی در زبدانی و کفریا و فوعه، آنها را وادار به چشم پوشی از شروط سنگین‌شان کرد که آتش‌بس 27 آگوست را با شکست مواجه کرده بود.

جیش الاسلام در بند
حمله روزهای گذشته جبهه النصره به کفریا و فوعه تحت عنوان «آخرین نبرد سرنوشت‌ساز» انجام شد و هدف آن یاری رساندن به گروه تروریستی «جیش الاسلام» به سرکردگی «زهران علوش»، مزدور عربستان سعودی در سوریه عنوان شده بود.

زهران علوش طی روزهای قبل نبردی را در منطقه «الجبلیه» در نزدیکی «ضاحیه الاسد»، واقع در ریف دمشق علیه ارتش سوریه آغاز کرده بود که با شکست سنگین وی همراه بود و همین موجب شد تا جیش الاسلام در برابر توقف عملیات ارتش سوریه در جبلیه، آتش‌بس زبدانی را بپذیرد.

جالب آن بود که زهران علوش، نبرد جبلیه را برای یاری و کمک به گروه‌های مسلح قرار گرفته در محاصره ارتش سوریه و مقاومت حزب الله در زبدانی آغاز کرده بود تا خود نیاز به یاری و کمک گروه‌های مسلح پیدا کند.

سردرگمی استراتژیک تروریست‌ها
این موضوع بیانگر سردرگمی گروه‌های مسلح و حامیان آنها از جمله عربستان سعودی و قطر در مشخص کردن یک هدف استراتژیک برای آنها در براندازی نظام در سوریه بنابر ادعای آنهاست.

آنچه امروز در رسانه‌ها به گوش می‌رسد، سخن از آتش‌بس پنجم در زبدانی و کفریا و فوعه و بنابر اعلام دفتر سیاسی گروه تروریستی احرار الشام تحت فشارهای منطقه‌ای است.

این گروه اظهار کرده که حامیان منطقه‌ای، آنها را تحت فشار قرار داده‌اند تا با ارتش سوریه و مقاومت حزب الله مذاکره کنند و با آنها به توافقی برسند که خروج عناصر مسلح از زبدانی به ادلب را تضمین کند، چراکه احرار الشام و النصره دارای حضوری پر رنگ در این استان هستند.

نسخه برداری از آتش‌بس حمص
این نشان می‌دهد که حامیان گروه‌های مسلح در سوریه از جمله رژیم صهیونیستی تلاش دارند، تجربه آتش‌بس حمص را در زبدانی پیاده کنند تا امکان فراری دادن شخصیت‌های بارز و برجسته گروه‌های تروریستی در این شهرک برای آنها فراهم شود.

اگرچه این همه تاکید بر آتش‌بس حکایت از آن دارد که این شخصیت‌ها تنها وابسته به گروه‌های مسلح نیستند، بلکه افسرانی وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشورهای منطقه‌ و دارای اطلاعات ویژه می‌باشند که اینگونه بر آتش‌بس پافشاری می‌کنند و می‌دانند که دستگیری و افشای اطلاعات آنها بازتاب‌‌های بسیاری در عرصه میدانی سوریه می‌گذارد.

به همین ترتیب آشکار می‌‌شود که جان انسان‌ها چه نظامی و چه غیر نظامی برای گروه‌های تروریستی و حامیان آنها از هیچ اهمیتی برخوردار نیست، چون این گروه‌ها برای تحت فشار قرار دادن ارتش سوریه و مقاومت حزب الله به پذیرش آتش‌بس حملات خود را علیه شهرک‌های فوعه و کفریا افزایش داده‌اند، شهرک‌هایی که تاکنون 50 شهید غیرنظامی را به خاطر ایستادگی و مقاومتش در برابر گروه‌های تروریستی تکفیری تقدیم کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی