فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

سید حسن نصرالله: بدون مقاومت اسطوره ای اهالی فوعه وکفریا نمی توانستیم در مذاکرات زبدانی وفوعه وکفریا به نتیجه برسیم

به نقل از وبلاگ جهان اسلام سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه المنار به درگیری شهر «الزبدانی» گفت: در الزبدانی و روستاهای اطراف آن تروریست‌ها تجمع کرده و تهدیدی برای مسیر دمشق و مرزها به حساب می‌آمدند؛ بنابراین جنگ در این شهر برای سوریه و لبنان، جنبه حیثیتی داشت و شبیه به درگیری در القصیر بود و از این رد و بین ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی و حزب‌الله هماهنگی‌هایی شد و درگیری در الزبدانی با تروریست‌ها در گرفت.


حسن نصرالله در این مورد افزود: از تاریخ ۱ جولای درگیری در الزبدانی را آغاز کردیم و در عرض کمتر از دو هفته تروریست‌ها در وضعیتی بسیار سخت قرار گرفتند و ما به تمام تپه‌ها و به بیشتر مساحت شهر مسلط شدیم و تروریست‌ها شروع به کمک خواستن از دیگر مخالفان مسلح کردند؛ در الزبدانی جبهة النصره و احرار الشام حضور داشتند که همین دو گروه نیز در استان ادلب و در الفوعه و کفریا نیز حضور دارند.

سید حسن نصرالله گفت: در آغاز مذاکرات «استفان دیمستورا» به تهران سفر کرد و گفت افرادی از میان معارضان مسلح از ما خواسته‌اند که با شما درباره وساطت به خاطر الفوعه وکفریا و زبدانی صحبت کنیم، طرحی ساده بود به این معنا که آتش‌بس در اینجا در مقابل آتش‌بس در آنجا باشد. ایران فقط نقش میانجی داشت و هیچ تصمیمی در این رابطه نگرفته است و از طرف سوری نیز ملزم به اتخاذ تصمیم نشده است. ایرانی‌ها در تماس‌هایی این طرح را مطرح کردند و ما نیز عضو مشورتی بودیم و پس از تفکر خواستار به جلو راندن این طرح شدیم به نحوی که زبدانی آغازی برای حل مسأله فوعا و کفریا باشد.

وی افزود: الفوعه و کفریا نزدیک به 7 ماه است که به شکل کامل محاصره هستند و مورد هجوم دائم قرار می‌گیرند،‌ نظام (سوریه) باید راه حلی برای این مشکل پیدا کند، راه‌حل این است که راهی برای تسهیل خروج الفوعه و کفریا از آن ترتیب داده شود. ممکن است زبدانی در مدت کوتاهی سقوط کند اما بعد از مطرح شدن این معادله آن را فرصتی دیدیم و تصمیم گرفتیم از آن برای حل مسأله الفوعه و کفریا استفاده کنیم.

نصرالله در ادامه گفت: توافق بر دو مرحله است: مرحله اول شامل خروج افراد مسلح و مجروحان از زبدانی است و هیچ فرد مسلحی در زبدانی باقی نخواهد ماند، افراد مسلح و مجروحان به منطقه ادلب خواهند رفت و غیرنظامی‌ها اگر در زبدانی باشند از آن خارج خواهند شد و هر غیرنظامی که بخواهد می‌تواند به همراه نظامیان به ادلب برود و این بسته به اراده خودشان است. سپس ده هزار نفر از فوعه و کفریا که فقط شامل همه خانم ها وکودکان زیر 18 سال ومردها بالای 50 سال هستند به هر جا بخواهند منتقل می‌شوند؛ پس از اجرای مرحله اول آتش‌بس شش ماهه آغاز می‌شود که مشمول «بقین» و «مضایا» است اما در ادلب،‌ روستاهایی که در اطراف فوعا و کفریا هستند(شامل می‌شود) و این توافق تحت نظارت سازمان ملل خواهند بود.

سید حسن افزود: نبرد زبدانی درها را باز کرد زیرا طرف مقابل تعدادی زیادی مسلح داشت که یا کشته و یا اسیر می‌شدند و گزینه سومی نداشتند و راهی برای خارج شدن نداشتند. در زمینه میدانی نیز اعطای فرصتی برای مذاکره در نظر گرفته می‌شد تا رهبری سوریه نیز تمامی مقدمات برای این مذاکره را فراهم کند.

وی ادامه داد: هدف اولیه در الزبدانی و در دو هفته اول در راستای آزاد سازی شهر و امنیت مرزها  بود؛ اما پس آن، تصمیم گرفتیم تا بحران الفوعه و کفریا را نیز حل کنیم و باید به اهالی الفوعه و کفریا نسبت به مقاومتشان تبریک بگویم. چون مقاومت اسطوره ای آنها در مقابل حملات شدید هزاران نفر از تروریستها به شهرکشان باعث شد به این نتیجه در مذاکرات برسیم.

سید حسن افزود: تعداد شهدا طبیعی است، حجم نبرد واقعا بزرگ است و تعداد افراد مسلح  زیاد است اما وضعیت هرگونه باشد ما در دفاع و حمله خواهیم بود و این اصل را کنار نخواهیم گذاشت. ارقامی که درباره تعداد شهدا اعلام می‌شود دروغ است، دو روز پیش «المستقبل» اعلام کرد 17 رزمنده حزب‌الله کشته شده‌اند اما آتش‌بس آغاز شده و طبیعتا شلیکی در کار نخواهند بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی