فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

تداوم خط عاشورا در مقاومت «فوعه» و «کفریا»

چهارشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۶:۳۹ ب.ظ

خطر گروه‌های تروریستی تکفیری تنها عراق و سوریه و یمن را در برنمی‌گیرد، بلکه تمام کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و در این راستا اقدام جامعه بین المللی برای پایان دادن به این خونریزی‌ها ضروری است.

به نقل از خبرگزاری فارس در دمشق، یکی از جلوه‌های محرم و عاشورا، از خود گذشتگی‌های امام «حسین»(ع) و اهل بیتش و تاکید و پافشاری آنها بر ادامه خط مشی مقاومت است، نکته‌ای که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی‌های ده شب اول محرم سال جاری نیز بر آن تاکید بسیار داشت.

مقاومت منطقه ریشه در کربلا دارد

سخنان دبیرکل حزب الله لبنان از این پرونده‌ها در عصر و دوره کنونی یادآور به سخره گرفتن بشریت و جنایاتی است که کشورهایی مانند آمریکا و هم پیمانانش از جمله رژیم صهیونیستی مرتکب آن می‌شوند.

در این تردید نیست، خون پاکی که در کربلا به دست محور شر آن دوره بر زمین ریخته شد، بذر مقاومتی را آبیاری کرد که در عصر حاضر بسیاری از طرح‌های استعماری آمریکا و اسرائیل در منطقه را ناکام ساخت.

شهرک‌های سوری «کفریا» و «فوعه» در استان ادلب، واقع در شمال غربی سوریه که از فروردین ماه گذشته در محاصره گروه‌های تکفیر هستند، نمادی از کربلای زمانه‌اند.

تروریسمی که اکنون در منطقه بطور عام و سوریه و عراق بطور خاص شاهد فعالیت و رشد و نموش هستیم، مورد حمایت آمریکایی است که برای تامین امنیت و تضمین بقای اسرائیل درصدد تقسیم مجدد منطقه است و تحقق این هدف چگونگی تعامل واشنگتن با پرونده‌های منطقه‌ای و حقوق بشری را رقم می‌زند.

کربلاهای معاصر

اگر غیر از این بود و آمریکایی‌ها تنها یک درصد به شعارهای حقوق بشری که سر می‌دادند، عمل می‌کردند، هیچ‌گاه اجازه محاصره کفریا و فوعه با جمعیتی بیش از 40 نفر را نمی‌دادند و از این شهرک‌ دو و ساکنانش به عنوان اهرم فشار علیه سوریه و محور مقاومت استفاده نمی‌کردند، اگرچه مقاومت و ایستادگی اهالی فوعه و کفریا که ریشه در ایستادگی و مقاومت «حسین»(ع) در ظهر عاشورا دارد، مانع سقوط این دو منطقه شده است.

این وضعیت مختص فوعه و کفریا نیست، بلکه کمی آن طرف‌تر دو شهرک «نبل» و «الزهرا»، در ریف حلب، واقع در شمال سوریه با وضعیت مشابهی مواجه هستند، با این تفاوت که محاصره این دو شهرک توسط گروه‌های تکفیری مورد حمایت عربستان و قطر وارد سومین سال خود شده است.

در اینجا نیز انسان‌های بی‌گناهی قربانی مطامع و چشم داشت‌های عربستانی شده‌اند که تلاش کرده از آنها به عنوان اهرم فشاری نه تنها علیه سوریه که علیه ایران استفاده کند.

محاسبات جاهلانه عربستان

غافل از اینکه ایران هیچ‌گاه و به خاطر هیچ چیز خون انسان‌ها چه شیعه و چه سنی را طرف معامله قرار نمی‌دهد و در سخت‌ترین و شدیدترین شرایط، لحظه‌ای به سر سپردن و تن دادن به خواری و ذلت آن هم در برابر کشوری مانند عربستان نیاندیشیده، چه رسد به این برهه زمانی که توافق هسته‌ای غرور و جبروت غرب در برابر ایران را درهم شکسته است.

از سوی دیگر، عربستان توان درک این موضوع را ندارد که رزمندگان مقاومت در سوریه و لبنان و ایران، مجاهدان واقعی هستند که در برابر آنها هیچ یک از طرح‌های آمریکا راه به جایی نخواهد برد و دلیل این مدعا تحولات جاری در سوریه و عراق است.

به همین دلیل تروریسم مورد حمایت ثروتمندترین کشور نفتی جهان نتوانست، هیچ یک از اهداف حامیانش را محقق کند و علمای روشنفکر اهل سنت اولین کسانی بودند که در قبال این طرح تکفیری قیام کردند، طرحی که هدف آن تنها تحریف چهره واقعی اسلام جهت خدمت به صهیونیسم جهانی و حفظ موجودیت و بقای اسرائیل است.

بنابراین با وجود تعدد و کثرت گروه‌های تروریستی مانند ارتش آزاد و داعش و جبهه النصره و غیره، از حیث منشا، اعتقادات و حامیان تفاوتی میان آنها مشاهده نمی‌شود و در این مقوله سخن گفتن از «تروریسم میانه‌رو» پذیرفته نیست.

آنچه هم اکنون جامعه بین المللی به عنوان وظیفه باید در صدد ادای آن باشد، پایان دادن به «کربلای معاصر» است که در آن تنها خون یمنی‌ها و عراقی‌ها و سوری‌ها به دست گروه‌های تروریستی تکفیری ریخته نمی‌شود، بلکه خطر آنها سراسر کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی