فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

جزئیات طرح ایران برای حل بحران سوریه، تاکید حزب الله بر حمایت از «محور مقاومت، تشکیل دیوار دفاعی برای مقابله با تروریست‌های ریف حمص و القلمون، شهرک‌های «فوعه و کفریا» زیر آتش تروریست‌ها و ادامه درگیری‌ها در جبهه جنوب مهمترین اخبار سوریه در روز گذشته است.

به نقل از خبرگزاری فارس، این روزها تلاش‌های گسترده‌ای در حال انجام است تا بحران خونین سوریه پس از چهار سال با یک راه‌کار سیاسی و مورد قبول به پایان رسد.

از این روی سفرهای دیپلماتیک مقامات سیاسی کشور سوریه و کشورهای موثر در بحران این کشور، افزایش یافته و هر طرف نیز طرحی برای این بحران آماده می‌کند. البته جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین شرکای دولت سوریه در مبارزه با تروریسم در این کشور طرحی برای حل سیاسی بحران این کشور با خود دارد که تا کنون تهران رسما از جزئیات آن چیزی نگفته است.

این در حالی است که برخی از منابع خبری به گمانه‌زنی درباره جزئیات طرح ایران پرداخته‌اند. وبگاه خبری «العربی الجدید» که تحت حمایت قطر است و در لندن چاپ می‌شود نیز ادعاهایی را درباره جزئیات طرح مذکور مطرح و به سفر احتمالی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه و دیدار با مسئولان بلندپایه آنکارا اشاره کرده است.

 به گزارش این وبگاه، ظریف برای نشست با «مولود چاووش اوغلو» همتای تُرک خود و شماری دیگر از مسئولان ترکیه طرحی جدید با خود دارد که در واقع نسخه اصلاحی طرحی است که قرار بود ایران در گذشته آن را برای حل بحران سوریه پیشنهاد دهد. این طرح مشتمل بر آتش‌بس میان معارضان و دولت سوریه است.

البته العربی الجدید مدعی شده است که شرط اجرای این طرح این است که معارضان و دولت سوریه مناطق تحت سیطره خود را در دست داشته باشند و تحت پوشش ائتلاف جدید که ظریف به مسئولان تُرک پیشنهاد خواهد داد برای مبارزه با گروه تروریستی داعش با یکدیگر همکاری کنند. در این طرح «بشار اسد» حفظ خواهد شد و به عنوان قدرتی برای مبارزه با تروریسم در رأس دولت خواهد بود. پس از مبارزه با داعش مذاکرات برای تشکیل یک دولت ملی، نگارش قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات تحت نظارت بین‌المللی آغاز خواهد شد.

به ادعای این وبگاه قطری، «نظام سوریه سیطره خود بر دمشق، مرزهای لبنان و سوریه یعنی قلمون، غوطه غربی از جمله زبدانی تا حمص و ریف غربی آن و ساحل سوریه از جمله ساحل راهبردی طرطوس حفظ خواهد شد؛ ساحلی که برای مسکو راهبردی است و آخرین پایگاه روسیه در آب‌های گرم به شمار می‌رود».

همچنین «یک هیئت معارض نیز برای مدیریت مناطق تشکیل خواهد شد که تحت کنترل معارضان سوری است و شهر حلب نیز میان معارضان و نظام مدیریت بین‌الملل تقسیم خواهد شد».

به گزارش این وبگاه، این هیئت معارض که وظیفه مدیریت مناطق تحت تصرف معارضان را بر عهده دارد همچنین مسئولیت هماهنگی با دولت سوریه برای مبارزه با داعش را عهده‌دار خواهد شد. بعدها این هیئت می‌تواند برای اجرای بند سوم طرح ایران با دولت سوریه تماس برقرار کند. به موجب این بند انتخابات جدیدی برگزار و یک دولت «ائتلافی» از نظام سوریه و آنچه از نظر دولت سوریه «معارضان ملی» نامیده می‌شود تشکیل خواهد شد.

العربی الجدید با این ادعا که این طرح سبب خواهد شد که سوریه تقسیم شود، گزارش داد، شماری از معارضان سوری مداخله نظامی ترکیه در سوریه را تنها راهی می‌دانند که می‌تواند سبب ایجاد منطقه امن در این کشور شود.

این در حالی است که مسکو در آستانه سفر «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان به روسیه بار دیگر بر حمایت خود از دولت سوریه و بشار اسد تأکید و اعلام کرد که هرگز از حمایت رئیس جمهور سوریه دست نخواهد کشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی