فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

موافقت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به این کشور برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به فوعه و کفریا که از هشت ماه پیش در محاصره بودند نشانگر استیصال گردانندگان تروریسم در برابر قدرت‌یابی ارتش سوریه با کمک متحدانش است.

منابعی ویژه به خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق خبر دادند، توافق برای ورود کمک‌های بشردوستانه به دو شهرک فوعه و کفریا و مناطق اطراف شهر زبدانی که تحت مدیریت سازمان ملل و نظارت دو سازمان صلیب سرخ و هلال احمر اجرا شد، قضیه‌ای جدای از بندهای توافق آتش‌بسی است که یک ماه پیش درباره «زبدانی- فوعه و کفریا» منعقد شده اما به اجرا درنیامده است.

طرف‌های مذاکره کننده در پرونده زبدانی، کفریا و فوعه درباره وارد کردن 10 کامیون حامل کمک‌های فوری امدادی و بشر دوستانه به کفریا و فوعه که از مارس گذشته در محاصره گروه‌های تروریستی وابسته به «ائتلاف جیش الفتح» قرار دارند، توافق کردند.

در قبال وارد کردن این کمک‌ها، طرف سوری نیز با ورود 23 کامیون حامل کمک‌های امدادی به شهرک‌های سرگایا، مضایا و بقین و 2 کامیون به شهرک زبدانی موافقت کرد.

«استفان دی میستورا»، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در اعتراض به حملات روسیه به مواضع شبه نظامیان در سوریه از اجرای توافق آتش‌بس فوعه و کفریا طفره می‌رفت و به دنبال آن از دولت روسیه خواست برای آنچه «نجات غیرنظامیان محاصره شده در زبدانی» خواند، نزد دولت سوریه میانجیگری کند.

این در حالی است که دی میستورا حضور 40 هزار غیرنظامی در فوعه و کفریا تحت محاصره شبه نظامیان مسلح از حدود هشت ماه پیش تاکنون را نادیده گرفته است.

کمک‌ها به فوعه و کفریا و مناطق اطراف زبدانی از روز یکشنبه آغاز شده و قرار است طی چند روز آینده کامل شود، اما سئوال مطرح در این قضیه انگیزه ترکیه برای مداخله و قبول ورود کمک‌ها از خاک این کشور به فوعه و کفریا است.

دیگر سوال درباره انگیزه شبه‌نظامیان محاصره کننده فوعه و کفریا در قبول ورود این کمک‌ها به این دو شهرک است، آن هم در شرایطی که شبه‌نظامیان با محاصره این دو شهرک در ریف ادلب خود را در موضع قدرت می‌بینند.

اینکه بگوییم دلیل موافقیت ترکیه و گروه‌های شبه‌نظامی با ورود کمک‌های بشردوستانه به فوعه و کفریا در مقابل ورود کمک‌هایی مشابه و حتی بیش‌تر به مضایا، سرگایا، بقین و زبدانی (پناهگاه شبه‌نظامیان و خانواده‌هایشان) است، غیرمنطقی شمرده می‌شود، چون همه این مناطق در مرز با لبنان واقع است و ساکنان آن می‌توانند خود را به خاک لبنان رسانده و از کمک‌های طرفداران خود از جمله جریان المستقبل برخوردار شوند.

 علاوه بر آن مناطق مرزی زبدانی سوریه با لبنان یکی از نقاط اصلی قاچاق کالاهای تجاری بین دو کشور از سوی باندهایی متخصص قبل از بحران سوریه بوده و مناطق حضور شبه‌نظامیان در اطراف زبدانی کاملا در محاصره ارتش نیست، در حالی که فوعه و کفریا در محاصره کامل شبه نظامیان است.

این در حالی است که ترکیه نماینده طرف‌های منطقه‌ای متعددی است که درصدد نشان دادن حسن نیت خود برای اجرای توافق آتش‌بس زبدانی-فوعه و کفریا هستند.

بر اساس اطلاعات رسیده، گروه‌های شبه‌نظامی برای خروج سرکرده‌های خود از زبدانی در برابر رفع محاصره غیرنظامیان فوعه و کفریا تلاش می‌کنند، این شخصیت‌های تروریستی در زبدانی از افسران سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در خاک سوریه هستند که برای آماده کردن عملیاتی میدانی به منظور اعمال فشار بر دمشق به سوریه آمده‌ بودند.

با این وجود دمشق با همکاری مقاومت لبنان در زبدانی و همچنین با حملات هوایی روسیه تلاش گروه‌های تروریستی در زبدانی برای رسیدن به اهداف خود درباره دمشق را ناکام گذاشت و شبه‌نظامیان اکنون به خوبی می‌دانند که هر گونه حمله به فوعه و کفریا با حملات شدید بالگردهای روسی یا جنگنده‌های سوخوی پیشرفته پاسخ داده می‌شود.

بنابراین طرف‌های منطقه‌ای به ناچار به گزینه سیاسی و دیپلماسی برای اجرای توافق روی آوردند، چرا که این به نفع تروریست‌های محاصره شده در زبدانی از جمله سرکرده‌های خارجی آنهاست.

سفر دی میستورا به مسکو نیز در راستای تمایل سازمان ملل برای میانجیگری پنهانی روسیه در رسیدن به توافقی برای اجرای توافق آتش بس فوعه کفریا- زبدانی بود، به گونه‌ای که روسیه از دمشق بخواهد که در این پرونده بیش از این امتیازدهی کند و ترکیه را نیز برای اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه تحت فشار گذارد.

گردانندگان تروریسم در سوریه کاملا متوجه شدند در حالی که آتش جنگ در ریف جنوب غربی حلب و ریف جنوب شرقی ادلب مشتعل است، اگر بخواهند شمال سوریه را در مقابل کفریا و فوعه از دست بدهند، اشتباهی استراتژیک مرتکب شده‌اند به خصوص که اوضاع تروریست‌ها در شمال سوریه و به خصوص در مرزهای جنوبی ادلب در سایه حملات روسیه بسیار آشفته حال است و آنها به کمک دیگر نیروهای خود از جمله محاصره کنندگان فوعه و کفریا نیاز دارند تا این منطقه را که از نقاط تمرکز تکفیری‌هاست محفوظ بدارند.

پرونده فوعه و کفریا یکی از نشانه‌های حصول تغییرات بزرگ در برخورد جامعه بین‌المللی با پرونده سوریه است، اگر گزارش‌ها از شکست قریب الوقوع محاصره نبل و الزهرا با رسیدن ارتش سوریه به دروازه‌های جنوبی حلب خبر می‌دهد، گزارش‌ها از اجرای توافق آتش‌بس «زبدانی- فوعه و کفریا» نشانه قریب الوقوع بودن امتیازدهی گردانندگان تروریسم در برابر مقاومت اهالی این دو شهرک است به گونه‌ای که ورود تروریست‌ها به شهر خود را ناکام گذاشتند.

ارتش سوریه و عناصر مسلح در شهر الزبدانی چندی پیش به توافق آتش‌بسی تحت نظارت سازمان ملل رسیدند.

بر اساس توافق به دست آمده بین طرفین درگیر، در یک دوره شش ماهه باید اهالی این مناطق تخلیه شوند و عناصر مسلح از آن عقب‎نشینی کنند، در این توافق همچنین تاکید شده که تبادل زندانیان بین دو طرف طی شش ماه صورت بگیرد.

  • مظلومیت شیعیان سوریه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی