فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دو شهرک شیعه‌نشین «فوعه و کفریا» در استان ادلب سوریه حتی در زمان آتش‌بس هم هدف گلوله خمپاره قرار می‌گیرند و مردم این دو شهرک تاکنون هدف بیش از ۷۰ هزار گلوله مختلف قرار گرفته‌اند، اما هنوز مقاومت می‌کنند.

به نقل از فارس٬ مردم دو شهرک شعیه‌نشین و محاصره شده الفوعه و کفریا در شرق استان ادلب (در شمال غرب) سوریه که بیش از هفت ماه است در محاصره کامل هستند، با وجود آتش‌بس نیز هدف گلوله‌های خمپاره قرار می‌گیرند.

اصابت پنج خمپاره و دو شهید

روز چهارشنبه بار دیگر آتش‌بسی که میان ارتش سوریه با تروریست‌ها در دو جبهه «فوعه و کفریا» (در ادلب) مقابل «شهرک مضایا» (در ریف دمشق) وجود دارد، نقض شد و تروریست‌های ائتلاف «جیش الفتح» پنج گلوله خمپاره به این دو شهرک شلیک کردند.

این گلوله‌ها به مناطق «معره مصرین» اصابت کرد که در نتیجه آن یک زن به نام «فاطمه علوش» و کودک 13 ساله‌اش به نام «ایهم عید» از اهالی کفریا به شهادت رسیدند.


آرامش نسبی در فوعه و کفریا

به گزارش فارس، آرامش نسبی در منطقه برقرار است و نیروهای مردمی دو شهرک در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند و خود را برای حملات احتمالی تروریست‌ها و نقض آتش بس آماده کرده‌اند.

به نظر می‌رسد تروریست‌های مستقر در اطراف دو شهرک به دلیل پیشروی چشمگیر نیروهای سوری و مقاومت و نزدیک شدن نیروها از جانب جنوب غربی حلب به دو شهرک، علت شلیک خمپاره‌های اخیر باشد.

از سوی دیگر روز یکشنبه گذشته نیز یکی از جوانان الفوعه به نام حسن عبدالسلام طه جوان 22 ساله به دلیل جراحت و بیماری ناشی از جراحت و نبود امکانات بهداشتی و پزشکی و دارویی جان خود را از دست داد.


آماری از دو شهرک

تعداد شهدای الفوعه و کفریا در طول پنج سال بحران، 1753 تن است که اکثر آنان زن٬ کودک و سالخورده هستند.

سکوت نهادهای مدعی حقوق بشر در مقابل جنایت های عناصر تروریستی در شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا در حالی ادامه دارد که در پنج سال گذشته بیش از 71 هزار موشک و خمپاره به این شهرک ها اصابت کرده است.

به گزارش فارس٬ تعداد و انواع موشک‌ها و خمپاره‌هایی که تروریست‌ها تاکنون به سمت این شهرک‌ها شلیک کرده‌اند به شرح ذیل است:

1. خمپاره انداز 60 میلی متری: 21345

2. مپاره انداز 81 میلی متری: 17124

3. خمپاره انداز 120 میلی متری: 11690

4. خمپاره انداز 122 میلی متری: 5134

5. خمپاره انداز 130 میلی متری: 2344

6. توپ جهنم: 7265 (از نوع کپسولی)

7. توپ فوزلیکا: 97

8. موشک 107 میلی متری: 3852

9. موشک عمر: 714

10. موشک فیل: 673

11. موشک گراد: 541

12. موشک جحیم: 247

13. موشک ضدزره تاو آمریکایی: 13

14. موشک مالوتکا: 23

15. گلوله های تانک: 327

بیش از 83 درصد از منازل مسکونی٬ بازار و مجتمع‌های تجاری٬ مساجد، حسینیه‌ها و مکان‌های زیارتی نیز در این حملات تخریب شده است.

به گزارش فارس٬ همچنین مدارس و مراکز فرهنگی٬ مخازن آب و ژنراتور برق نیز تقریبا بطور کامل تخریب شده‌اند و حتی مقبره‌ها و آرامگاه‌ها نیز از حملات در امان نمانده‌اند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی