فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

درباره نُبُل و الزهرا سوریه بیشتر بدانیم

چهارشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۰۹ ب.ظ

شیعیانی که در محاصره تکفیری ها همچنان مقاومت می کنند؛ نگین مقاومت در شمال سوریه
دو شهر کوچک اما استراتژیک، نبل و الزهرا جایی است که تروریست‌های تکفیری جبهه النصره که در برخی مناطق سوریه راحت پیشروی کرده‌اند،‌ بیش از سه سال است فقط از دور می‌توانند دیوارهای شهر را ببینند و با گلوله‌های خمپاره، توپ و موشک‌های کوتاه‌برد آن را هدف قرار دهند؛ امروز اگر کسی از تکفیری‌های عضو جبهه النصره که ٣ سال از عمر خود را پشت دیوارهای این دو شهر گذرانده‌اند بپرسد تنها آرزویتان چیست، پاسخ می‌دهند؛ «تسخیر شهرهای شیعه‌نشین نُبُل و الزهرا»

شیعه‌نشین‌ترین شهرهای سوریه
به گزارش فارس، نبل و الزهرا دو شهر مهم شیعه‌نشین در سوریه‌اند که در ٢٠ کیلومتری شمال غربی شهر حلب و ٢٥ کیلومتری مرز ترکیه، در کنار اتوبان بین‌المللی حلب ـ ترکیه واقع شده‌اند. این دو شهر بیش از ٦٥ هزار نفر شیعه اثنی‌عشری دارند که پس از شروع ناآرامی‌ها در سوریه، میزبان نزدیک به ١٥هزار پناهنده شیعی و سنی هوادار حکومت بشار اسد شده و جمعیتش به ٨٠هزار نفر رسیده است.

به لحاظ تقسیمات کشوری، شهر «نبل» مرکز بخش «نبل» از شهرستان اعزاز از توابع استان حلب سوریه است. بخش «نبل» با مساحتی در حدود ١٧٥ کیلومترمربع متشکل از باشمره، زوق الکبیر، برج القاص، بیانون، حردتنین، کفین، معرسة الخان، میاسه، مایر، نُبل، رتیان و الزهراء است.
شهر الزهراء که به لحاظ اداری زیرمجموعه بخش «نبل» است، با فاصله کمی در کنار شهر «نبل» قرار گرفته است. این منطقه ازآنجاکه سلسله آثار تاریخی مشهور و مهمی از قبیل شهرهای مرده یا فراموش شده دارد، اهمیت ویژه‌ای دارد. اهالی نبل و الزهراء که به حسن تعامل با مناطق مجاور سنی مشهور هستند، عمدتاً در تجارت و امور علمی و فرهنگی مشغول فعالیت بوده‌اند؛ به‌نحوی‌که به لحاظ علمی و فرهنگی نزدیک به چهارهزار معلم از این دو شهر آموزش در مدارس شهرهای سنی‌نشین اطراف را برعهده داشته‌اند و به همین لحاظ مردمی فرهنگی شناخته می‌شوند. همچنین بخش عمده‌ای از تجارت کالا و صادرات و واردات استان حلب در دست اهالی نبل و الزهرا بوده است.
شهری در محاصره گرگ‌ها...
در ژوئیه ٢٠١٢ جبهه النصره حملات سنگینی را برای تسخیر این دو شهر آغاز کرد اما شیعیان این شهر که از مدت‌ها پیش زمزمه نزدیک‌شدن تکفیری‌های جبهه النصره را شنیده بودند با همکاری علما و مسئولان شهر گروه‌های مقاومت مردمی را برای مقابله با تکفیری‌ها تشکیل داده و منتظر رسیدن آن‌ها به منطقه بودند.
جبهه النصره که بعد از چندین ماه حمله از ورود به شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا ناامید شده بود در نهایت با دور زدن این دو شهر اقدام به کامل‌کردن حلقه محاصره خود در منطقه کرد.
از این نقطه به بعد ماراتن یک جنگ تمام‌عیار و طاقت‌فرسا میان اهالی شیعه‌نشین نبل و الزهرا با تروریست‌های تکفیری آغاز شد.
تکفیری‌ها برای رفع محاصره شهرها خواسته‌های مشخصی داشتند؛ «نیروهای مدافع شهر سلاح را بر زمین بگذارند و مردم شهر نیز از بشار اسد، ایران و حزب‌ا... ابراز انزجار کنند.» خواسته‌ای که مردم بسیاری از شهرهای تسخیرشده قبلی از روی خیانت یا ترس از قتل عام به آن تن داده بودند.
اما پاسخ این دو شهر به تکفیری‌ها یک «نه» بزرگ بود که البته با به دست گرفتن سلاح و دفاع از شهرشان نمایش داده شد.
شیعیان نبل و الزهرا البته فقط از خود دفاع نمی‌کردند، آن‌ها میزبان ١٥هزار سنی شهرهای اطراف (که از همکاری با تکفیری‌ها سرباز زده بودند) نیز هستند و این افراد حدود سه سال و نیم است که در پناه جوانان شیعه مدافع شهر زندگی می‌کنند.
مقاومت بدون آب و غذا
حتی تصور جنگیدن در محاصره سخت و دردناک است؛ ولی وقتی رنج کمبود مواد غذایی، دارو و حتی آب شرب را آن‌هم زیر حملات و موشک‌باران‌های دائمی تروریست‌ها به آن اضافه کنیم، زندگی طاقت‌فرساتر می‌شود.
از همین رو تروریست‌های جبهه النصره با همراهی برخی گروه‌های تکفیری همسو در همان روزهای ابتدایی محاصره، تمام راه‌های ورودی شهر و برخی روستاهای اطراف را تحت کنترل گرفته و مانع ورود و خروج هرگونه منابع دارویی و غذایی بشردوستانه به این دو شهر شدند. اما حدود دو سال قبل خبری تکان‌دهنده از این دو شهر به گوش رسید، خبری که در عین دردآور بودن مقاومت مثال‌زدنی شیعیان در مقابل تکفیری‌ها را زبانزد کرد. خبر این بود؛ «با تمام شدن منابع غذایی در شهرهای نبل و الزهرا مردم این شهرها به خوردن برگ درختان و گیاهان صحرایی روی آورده‌اند»؛ حتی تصور این اقدام برای برخی ساکنان شهرهایی که به‌راحتی کاشانه و دیار خود را تسلیم تکفیری‌ها کردند قابل‌فهم نبود.
هم‌اکنون امدادرسانی به مردم نبل و الزهرا فقط از طریق آسمان ممکن است. بالگردهای ارتش سوریه با گذشت از خط آتش تروریست‌ها خود را به آسمان نبل و الزهرا می‌رسانند و با پرتاب بشکه‌های حامل دارو، مواد غذایی و آب به مردم در محاصره امدادرسانی می‌کنند؛ کمک‌هایی که به هیچ وجهه کفاف ٨٠ هزار انسان در محاصره را نمی‌دهد. در همین حال تکفیری‌های تروریست در اطراف شهر بیکار ننشسته و از هر اقدامی برای کشتار مردم شیعه منطقه صرف‌نظر نمی‌کنند.
اعضای جبهه النصره با حمله به خانه روستاییان اطراف این دو شهر شیعه‌نشین، ساکنان خانه‌هایی را که با آن‌ها همکاری نمی‌کنند ربوده و مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌دهند.
هدف قرار دادن کشاورزان و اقدام برای ربودن زنان و دختران شهر یکی دیگر از اقدامات معمول تروریست‌ها در سه سال اخیر است؛ اقدامی که البته چندین بار با مشت محکم نیروهای مردمی پاسخ داده شده است.
اسیر گرفتن از تروریست‌ها
ترکیه شدیدا از سقوط این دو شهر حمایت می‌کند و حتی چندی پیش و در بهمن‌ماه سال ١٣٩٣پایگاه خبری العهد لبنان خبر از برنامه‌ریزی ترکیه با همکاری افسران اطلاعاتی آمریکا و جبهه النصره برای طراحی نقشه سقوط این دو شهر خبر داد.
همین تلاش‌ها نشان از اهمیت این دو شهر استراتژیک برای تروریست‌ها و برنامه‌ریزان منطقه‌ای آن‌ها دارد.
ارتش سوریه و البته ساکنان نبل و الزهرا تلاش‌هایی را برای رها شدن از بند محاصره انجام داده‌اند؛ اقداماتی که با پشتیبانی شدید ترکیه و دیگر گروه‌های تروریستی از جبهه النصره به‌عنوان عامل اصلی محاصره شهرها، تنها به‌صورت محدود توانست حلقه محاصره را بشکند.
در همین راستا نیروهای ارتش سوریه اواخر سال گذشته شمسی توانست با آغاز دور جدید حملات خود برای تنگ‌کردن حلقه محاصره حلب، روستاهای اطراف شهرهای نبل و الزهرا را فتح کنند.
اواخر سال گذشته اما برگی دیگر از مقاومت شیعیان در سوریه رقم خورد؛ نیروهای مقاومت مردمی نبل و الزهرا یوسف زوعه فرمانده میدانی گروه تروریستی جیش المجاهدین را در حمله‌ای غافلگیرانه ربودند.
یوسف زوعه با ١٥ زن و ١٠ کودک ربوده شده توسط تکفیری‌ها مبادله شد؛ مبادله‌ای که نشان داد محاصره سه ساله این شهرها نه‌تنها مقاومت آن‌ها را کم نکرده است؛ بلکه مردم منطقه را برای مقاومت مصمم‌تر ساخته است.
مقاومت مردم این دو شهر و تلاش‌های ارتش سوریه شاید تا چند ماه دیگر نبل و الزهرا را از دست تروریست‌ها رها کند و گزارشگران خبری از نگین مقاومت سوریه بر روی آنتن شبکه خود ظاهر شده و بگویند «اینجا نبل و الزهراست،‌ شهرهایی آزاد...»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی