فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

تهیه کننده فیلم «شیار 143» گفت:رسانه‌های غربی بر اساس منافع خود همواره در برابر برخی اخبار سکوت می‌کنند اما در شرایطی که بحث حقوق بشر مطرح است سکوت آنها در برابر اتفاقات ضد بشری در نبل و الزهرا پر معنا است. در این شهرها کودکان سینه خیز به مدرسه می روند.

محمد حسین قاسمی تهیه‌کننده سینما و مستندساز در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، در ارتباط با محاصره 4 ساله شهرهای «نُبُل» و «الزهرا» و شرایط وخیم شیعیان این شهر و همچنین سکوت رسانه‌های غربی و بعضاً بی‌تفاوتی نهادهای داخلی اظهار داشت: در کشور سوریه شهرک‌های مختلفی وجود دارد که در محاصره نیروهای تکفیری و داعشی هستند. در این بین دو شهرک شیعه‌نشین «نُبُل» و «الزهرا» شاهد شرایط ظالمانه‌تری نیز هستند.


وی در ادامه افزود:‌به دلیل عناد مذهبی که تکفیری‌ها با شیعیان دارند کاملا مشهود است که چرا باید مردم این دو شهر در شرایط وخیمی زندگی کنند در حال حاضر 4 سال این محاصره به طول انجامیده است. باید به نحو احسن اطلاع‌رسانی شود که چگونه مردم با دست خالی در برابر تکفیری‌های ظالم ایستاده‌اند. با گذشت 4 سال از این محاصره اوضاع کودکان به شدت وخیم است و بحث ارتزاق آنها تا جایی پیش رفته است که از خار بیابان‌ها تغذیه می‌کنند و هیچ رسانه‌ای در سطح جهانی به این موضوع نمی‌پردازد.

او همچنین اظهار داشت: چندی پیش تصویری دیدم که برایم باورنکردنی است در این عکس کودکانی را دیدم که برای رفتن به مدرسه مسیری را هر روز به صورت سینه‌خیز طی می‌کردند تا به کلاس درس برسند. سوال من این است که کودکان شیعه در نُبل و الزهرا چه گناهی دارند در این شهره قربانیان اصلی کودکان و زنان هستند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شیار 143» در ادامه گفت: اگر خدایی ناکرده این محاصره که تا 4 سال طول کشیده است توسط تکفیری‌ها شکسته شود فکر می‌کنیم نیروهای تکفیری داعش به مردم شیعه نُبل و الزهرا رحم خواهد کرد. همه ما اطمینان داریم قطعا آنها همه را خواهند کشت حتی به کودکان هم رحم نخواهند کرد.

قاسمی در ادامه با اشاره به سکوت رسانه‌ها خصوصا غربی‌ها در این رابطه گفت:‌ متاسفانه فضای رسانه‌ای که تحت تسلط غرب است نسبت به این موضع عکس‌العملی نشان نداده است و کاملا سکوت کرده است پیش از این تجربه‌هایی مشابه را داشته‌ایم و همه دیده‌ایم که رسانه‌های غربی بر اساس منافع خود اخبار را منتشر می‌کنند.آیا واقعا آنها نمی‌دانند در این شهرها چه می‌گذرد؟ چرا سکوت کردید؟

وی همچنین در ادامه افزود: از طرفی باید به این نکته اشاره کنیم که متاسفانه رسانه‌های ما هم نیز طی مدت در این رابطه سکوت کردند و با خبررسانی متداوم مردم را از این اتفاق غیرانسانی مطلع نکردند.در واقع چرا خبرسازی صورت نگرفته است؟ اگر از مردم بپرسیم که آیا نُبل و الزهرا را می‌شناسید به پاسخ این سوال می‌رسیم.

او همچنین گفت: حرف‌هایی که در این رابطه عنوان کردم به هیچ عنوان سیاسی و جناحی نیست من همچنان یک مستندساز و تهیه‌کننده هستم و تنها در مورد دغدغه‌های انسانی و اخلاقی با توجه به ارزش‌هایی که برایمان مهم است حرف می‌زنم. همه ما می‌دانیم که مستندسازانی وجود دارند که علاقه‌مند هستند در حوزه بحران در نقاط مختلف فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اما باید بپرسیم که ارگان‌ها و نهادهای مربوطه چقدر شرایط را برای آنها مهیا می‌کنند آیا آنها این مستندسازان را می‌شناسند؟ در حقیقت شرایطی که باید برای ساخت مستند بحران برای مستندسازان فراهم شود وجود ندارد.نهادهایی که در ارتباط مستقیم با ساخت مستند هستند چه می‌کنند؟ برنامه‌شان چیست؟

قاسمی گفت: دلیل این همه سکوت چیست؟ به نظرم اینکه رسانه‌های غربی نسبت به اتفاقات غیرانسانی و بشری که در نُبل و الزهرا نسبت به شیعیان رخ می‌دهد سکوت کرده‌اند نباید تعجب کرد اما زمانی که به عمق فاجعه نگاه می‌کنیم در نهایت می‌بینیم سکوت رسانه‌های غربی و بعضاً داخلی پرمعنا است.

این تهیه‌کننده خاطر نشان کرد: باز هم تکرار می‌کنم صحبت‌هایم سیاسی و جناحی نیست تنها در مورد یک اتفاق غیرانسانی و بشری حرف می‌زنم که در نُبل و الزهرا در حال رخ دادن است رسانه‌های داخلی ما علاقه‌مند به نشر اخبار در این رابطه هستند و در حقیقت رسالت اصلی‌اشان نیز در همین رابطه است اما باید شرایط برای انتشار اخبار فراهم شود. خواهشم از تمام نهادهای مرتبط این است که این فاجعه انسانی در نُبل و الزهرا را ببینند و چشم‌هایشان را به روی این رخداد ضدبشری باز کنند. آگاهی‌بخشی جزو رسالت‌های رسانه است اما باید شرایطش برای آنچه که قرار است منتقل شود فراهم شود.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی