فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

«محمد ابوالقاسم» مسئول مذاکرات آتش‌بس در زبدانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق در ارتباط با شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس فراگیر در «زبدانی»‌ اظهار داشت: این مذاکرات در خصوص خروج افراد مسلح از شهر الزبدانی در ریف غربی دمشق در مقابل انتقال غیرنظامیان از دو شهرک کفریا و الفوعه در ریف شمالی ادلب به ریف دمشق بود که به شکست منجر شود.

وی افزود: دلیل شکست این مذاکرات، مواضع گروه احرار الشام بود که با خروج هیچ کدام از گروه‌های مسلح غیر از شبه نظامیان این گروه که شمار آنها بالغ بر 300 جنگجوست، موافق نبود.

ابوالقاسم تاکید کرد: موضع جنبش احرار الشام در مذاکرات کاملاً مشخص بود که به دنبال باقی نگاه داشتن افراد مسلح در زبدانی است تا 2 گزینه در برابر خود داشته باشند؛ یا تسلیم شوند و یا در رویارویی با ارتش سوریه جان بدهند.

دبیرکل حزب التضامن سوریه گفت: افراد مسلح در زبدانی که من را سخنگوی خود در مذاکره با دولت سوریه قرار دادند تا توافق آتش‌بس را نهایی کنیم، پس از موضع گروه احرار الشام از مذاکرات خارج شدند.

وی افزود: زمانیکه شبه نظامیان مسلح، الفوعه و کفریا را مجدد بمباران کردند، بازگشت عملیات نظامی را اعلام کردند.

ابوالقاسم خبر داد: با وجود عملیات‌های نظامی جاری در الفوعه و کفریا هنوز تماس‌هایی با طرف‌های مختلف در الزبدانی و خارج آن برقرار است تا مذاکرات از سر گرفته شود، اما تاکنون نتایج ملموسی نداشته است.

وی با امتناع از افشای هر گونه اطلاعاتی درباره این تماس‌ها گفت: مسائلی که پایان بحران را نوید می‌دهد وجود دارد، گروه‌های مسلح حاضر در زبدانی به غیر از گروه احرار الشام در زمان کنونی به دنبال رسیدن به هر راه حلی هستند که خروج آنها را از شهر تضمین می‌کند.

دبیرکل حزب التضامن سوریه گفت: شایعات درباره درخواست گروه احرار الشام برای آزادی زندانیان تندرو از زندان مرکزی شهر حماة صحت ندارد و شورش زندانیان زندان حماة ارتباطی با مذاکرات الزبدانی و کفریا و الفوعه ندارد.

ابوالقاسم گفت: اقدام افراد مسلح «وادی بردی» در قطع جریان آب شرب دمشق و ریف آن هم هیچ ارتباطی با پرونده الزبدانی نه از لحاظ نظامی و نه از لحاظ سیاسی ندارد، بلکه دلیل آن شکست مذاکراتی است که بین افراد مسلح وادی بردی با دولت سوریه درباره آزادی زندانیان جریان داشت.

وی در پایان سخنان خود بر ضرورت پایان کامل جنگ تحمیلی علیه کشورش از طریق راه حل صرفاً سیاسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار فارس، گروه مسلح احرار الشام به نمایندگی از ائتلاف گروه‌های مخالف در زبدانی رهبری مذاکرات با ارتش سوریه و مقاومت را که ایران و ترکیه میانجیگر آن بودند، برعهده داشت.

آتش بس از روز چهارشنبه در شهر الزبدانی نزدیک مرز با لبنان و 2 شهرک شیعه‌نشین در ریف استان  ادلب در شمال غربی سوریه برقرار شده بود.

الزبدانی از چند هفته پیش محور حمله حزب الله و ارتش سوریه علیه گروه‌های مسلح در این منطقه بود.

برخی منابع ادعا کرده بودند که علت شکست آتش بس این بود که احرار الشام آزادی 40 هزار زندانی را خواستار بود اما ایرانی‌ها آن را رد کردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی