فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «چند روز بیشتر به پایان جنگ "الزبدانی" باقی نمانده است». این توصیف روزنامه الاخبار و منابع آن از شهر ارتباطی و مهم الزبدانی است.

الاخبار نوشت: منابعی که در زمینه میدانی و سیاسی فعالیت می‌کنند خبر از این مسئله می‌دهند. این بار اما پیروزی نظامی دیگر مربوط به سیطره جغرافیایی نیست، بلکه ایجاد یک «توافق جدید»‌ را شامل می‌شود که این بار معاوضه تروریست‌های حاضر در «مضایا» و روستاهای «وادی بردی» در مقابل «افراد غیر نظامی فوعه و کفریا»‌ است. البته ناگفته نماند که شکست‌های پیاپی تروریست‌ها در زبدانی به عقد این توافق شتاب بیشتری بخشیده است.

منطقه مضایا، شهر کوچک و ییلاقی در جوار منطقه زبدانی در شمال غرب دمشق است که حدود 15 هزار نفر جمعیت دارد و در دوره اخیر به دلیل درگیری‌ها چند هزار آواره نیز به آن وارد شده است.

روزنامه «الاخبار» با این مقدمه درباره این توافق نوشت، دو خط موازی در میان فعالیت میدانی و تلاش برای عقد توافق جدید به سرعت در حال فعالیت هستند. پس از اینکه ارتش سوریه و مقاومت لبنان کنترل منطقه «الزهره» و منطقه غربی را در الزبدانی به دست گرفتند، تروریست‌ها در دایره‌ای به قطر دو و نیم کیلومتر در مرکز شهر محاصره شده‌اند. لذا تروریست‌ها در خیابان‌های تنگ و ساختمان‌های فشرده متمرکز شده‌اند. ارتش سوریه و حزب الله لبنان در این منطقه «اتاق عملیات گروه احرار الشام» را هدف گرفتند و 6 تروریست را نیز کشتند. علاوه بر این، 5 عنصر از تروریست‌های احرار الشام خود را به نیروهای ارتش سوریه تحویل دادند. یک منبع سوری نیز در این باره گفته است که «این مسئله [جنگ در زبدانی] طی چند روز به پایان خواهد رسید».

سرعت و شتاب پیروزی‌های ارتش سوریه و مقاومت لبنان در الزبدانی، این برگ برنده را از دست تروریست‌ها خارج کرده است تا معادله قدیمی حل و فصل جنگ‌های دمشق و کفریا و فوعه به پایان رسد. روز گذشته نیز معادله جدیدی شکل گرفت مبنی بر اینکه تروریست‌های روستاهای «وادی بردی» و «مضایا» در مقابل افراد غیر نظامی «فوعه و کفریا» از این مناطق خارج شوند.

این در حالی است که تا هفته گذشته تروریست‌ها فوعه و کفریا را مقابل الزبدانی قرار می‌دادند اما اکنون زبدانی به دلیل اینکه در آستانه خروج کامل از کنترل آنهاست، معادله را به مضایا کشانده‌اند.

الاخبار تأکید کرد: این معادله در واقع حکایت از قدرت ارتش سوریه دارد؛ زیرا برخی از افراد غیر نظامی مضایا خانواده‌های سرکرده‌های تروریست‌ها هستند. در عین حال برخی از منابع سوری نیز دستیابی به چنین آتش‌بسی را دشوار توصیف کردند و بر این باورند «کسی که توافق زبدانی–فوعه و کفریا را نقض کرد سرویس اطلاعاتی ترکیه بود؛ سرویسی که عملیات تروریست‌ها را در ریف ادلب مدیریت می‌کند. از این روی تُرک‌ها فکر می‌کنند که هزینه لغو محاصره کفریا و فوعه و تخلیه افراد غیر نظامی باید بیشتر از هزینه تخلیه افراد مسلح منطقه زبدانی تا شمال باشد و دولت سوریه نیز باید در قبال حل بحران این دو شهرک در ادلب هزینه بیشتری پرداخت کند».

در همین راستا، گروه تروریستی احرار الشام در روزهای اخیر شکست‌های بسیاری در ریف ادلب متحمل شده است و برخی از تروریست‌ها نیز در جبهه کفریا و فوعه کشته شده‌اند.

روزنامه الاخبار در ادامه گزارش خود می‌نویسد، مقامات سوریه بخشی از افراد آواره ساکن زبدانی در «بلودان» را به مضایا انتقال دادند تا به تروریست‌های این منطقه اعمال فشار کنند؛ زیرا پس از زبدانی مضایا نیز بخشی از این مشکل است؛ چرا که شمار زیادی از تروریست ها در این منطقه حضور دارند و ارتش سوریه از سال 2011 سعی دارد این منطقه را از چنگ آنها خارج کند.

مصالحه در مضایا همیشه در معرض از بین رفتن قرار دارد؛ زیرا تروریست‌های تندرو از جمله عناصر جبهه النصره این مسئله را نمی‌پذیرند. از این روی تروریست‌ها «حسن نعمه» یکی از مسئولان «کمیته مصالحه» را در داخل منزلش ترور کردند.

  • مظلومیت شیعیان سوریه

الزبدانی

تروریست‌ها

فوعه

کفریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی