فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

فریاد های مظلومانه و دادخواهانه «هل من ناصر ینصرنی» شیعیان تحت محاصره شهرهای نبل، الزهراء، الفوعة و کفریا سوریه

فریاد مظلومیت شیعیان سوریه

برادران و خواهران شیعه ما در شهر ها نبل، الزهراء، کفریا، الفوعة کشور سوریه ماه ها تحت محاصره گروه های تروریستی تکفیری می باشند و فریاد "هل من ناصر ینصرنی" سر می دهند. **نصرمن اله وفتح قریب**برادران و خواهران سوری من:آگاه باشید که ان مع العسر یسرا ... بدون شک پیروزی از آن شیعیان مظلوم سوریه خواهد بود.انشاءاله به زودی خبرهای خوش از وطن عزیزتان سوریه خواهید شنید. صبرپیشه کنید.والعاقبت للمتقین

کمپینی برای پایان دادن به یکی از بزرگ‌ترین محاصره‌های تاریخ-«نبل» و «الزهراء» را آزاد کنید
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

شبکه تلویزیونی المنار وابسته به جنبش حزب الله لبنان روز سه شنبه اعلام کرد که طرف های درگیر با تمدید آتش بس در شهرک های شیعه نشین فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال غربی سوریه و شهرک زبدانی نزدیک مرز لبنان، موافقت کرده اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز از امان به نقل از شبکه خبری المنار، این توافق تا دستیابی نیروهای دولتی سوریه و گروه های تروریستی درگیر به توافق گسترده تر، پابرجا و معتبر خواهد بود.

شبه نظامیان هوادار دولت سوریه با حمایت نیروهای جنبش حزب الله از شهرک های فوعه و کفریا در برابر حملات گروه های تروریستی دفاع می کنند .
همچنین ارتش سوریه و نیروهای حزب الله برای بازپسگیری شهرک مرزی زبدانی از تروریست ها تلاش می کنند.
طرف های درگیر برای دستیابی به توافقی برای تخلیه غیرنظامیان از مناطق محاصره شده و مبادله اسیران، تلاش می کنند.
طرفین درگیر از ماه اوت تاکنون 3 بار با برقراری آتش در این مناطق، موافقت کرده اند که 2 مورد نخست، نقض شده است.
آخرین مورد آتش بس در پی تهاجم مجدد تروریست ها در روز جمعه برقرار شد که قصد پیشروی به سوی فوعه و کفریا را داشتند.
به گفته منابع تروریست ها، آنها سرگرم مذاکره در باره آتش بس با طرف های سوم مرتبط با مقام های ایران و حزب الله هستند که امکان خروج امن تروریست های محاصره شده در مرکز زبدانی را می دهد که در چند هفته اخیر، هدف حملات ارتش و نیروهای مردمی سوریه قرار می گرفته اند.
این توافق آتش بس همچنین امکان تخلیه هزاران غیرنظامی سوری را خواهد داد که در این روستای شیعه نشین، گرفتار شده اند.
روزنامه لبنانی الاخبار نیز روز دوشنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشته بود که آتش بسی 48 ساعت در شهرک های زبدانی و مضایا در ریف دمشق و شهرک های کفریا و فوعه در شمال غرب سوریه، به طور همزمان برقرار شده است.
الاخبار به نقل از مخالفان سوری افزود: این آتش بس که پس از توافق طرف های درگیر از ظهر یکشنبه برقرار شده است، به مدت 48 ساعت ادامه خواهد داشت تا دو طرف بتوانند برای حل نقاط اختلافی در این دو منطقه، گفت وگو کنند.
دو طرف یعنی ارتش سوریه و گروه های مسلح تروریستی تکفیری ماه گذشته هم به توافقی مشابه در باره آتش بس دست یافتند که به علت حل نشدن اختلافات در جریان مذاکرات، این آتش بس تنها چند روز دوام آورد.
در همین حال پایگاه خبری لبنانی العهد هم نوشت: تروریست ها با تنگ شدن محاصره باقیمانده عناصر آنان در منطقه زبدانی، توقف حمله ها به شهرک های فوعه و کفریا در ریف ادلب را اعلام کردند.
العهد افزود: قرار شد تا از ساعت دوازه روز یکشنبه و به طور همزمان در دو شهر زبدانی و شهرک مضایا در ریف دمشق و دو شهرک فوعه و کفریا در ریف ادلب آتش بس شروع شود.
براساس گزارش این پایگاه، این درحالی است که نیروهای ارتش سوریه و مقاومت موفق شده اند در مناطق مختلف سوریه، خسارت های سنگینی را به گروه های تروریستی تکفیری تحمیل کنند.
منابعی هم به شبکه المیادین گفته اند که « توافق آتش بس نتیجه در تنگنا قرار گرفتن گروه های مسلح به ویژه بعد از عملیات گسترده نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در شهر زبدانی و تهدید به گشودن جبهه های جدید در شهرک های کفریا و فوعه بعداز اقدام عناصر مسلح به هدف قراردادن غیرنظامیان در این دو شهرک است.
المیادین افزود: نیروهای ارتش سوریه و مقاومت با استفاده از نیروی هوایی و موشک های زمین به زمین مناطق فرماندهی نظامی عناصر مسلح و محل های تجمع آنها را در منطقه الزبدانی هدف گرفتند که به کشته و زخمی شدن بسیاری از این عناصر منجر شد.
براساس گزارش المیادین، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت همزمان به شهرک مضایا حمله و خسارت بزرگی را به عناصر مسلح وارد کردند.
المیادین تاکید کرد: سرکردگان عناصر مسلح اعتراف کرده اند که تهدیدهای نیروهای ارتش سوریه و مقاومت برای گشودن جبهه های جدید نبرد جدی است و به همین دلیل مجبور شدند تماس هایی سیاسی برای آتش بس همزمان در شهر زبدانی و شهرک مضایا در ریف دمشق و شهرک های کفریا و فوعه در ریف ادلب برقرار کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی